مهم‌ترین وظیفه وزیر صمت در دولت سیزدهم
سیدرسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی یادداشتی در بولتن داخلی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (اخبار فولاد) مهمترین و فوری‌ترین انتظار از وزیر صمت در دولت سیزدهم، کاهش مشکلات سامانه جامع تجارت و تکمیل آن است.

مهمترین و فوری‌ترین انتظار از وزیر صمت در دولت سیزدهم، کاهش مشکلات سامانه جامع تجارت و تکمیل آن است. امروز یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده‌ترین مباحث در وزارت عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت، موضوع بازرگانی و تنظیم بازار، نظام کسب و کار و نظام توزیع است.

انتظار می‌رود مشکلات سامانه‌هایی نظیر سامانه جامع تجارت، سامانه گمرک و سایر سامانه‌های مرتبط با نظام توزیع به‌فوریت برطرف شود تا به‌طور کامل بتوانند خدمات‌رسانی کنند.

راه‌اندازی کامل سامانه جامع تجارت منجر به کاهش حجم دخالت‌ها شده و به دولت اجازه تنفس می‌دهد تا بیشتر بیاندیشد و به تعریف ساز و کار بپردازد.

در عین حال سامانه‌های توزیع نباید طوری باشد که آزادی اقتصادی را از افراد سلب کند و نظام‌های توزیعی نیز به نقش خودشان عمل کنند. مهمترین دغدغه دولت در سامانه جامع تجارت، فروش عادلانه کالای خریداری شده از سوی افراد است که فقط از مسیر همین سامانه می‌گذرد و در صورت اجرایی شدن کامل، می‌توان رانت و رانت‌خواری را به صورت سیستماتیک رصد کرد.

امروز بار سنگینی بر دوش بورس کالا گذاشته و فکر می‌کنیم می‌تواند معجزه کند، این در حالی است که بورس کالا نمی‌توان این حجم از ماموریت‌ها را عهده‌دار باشد و باید بخشی از این وظایف و ماموریت‌ها در سامانه جامع تجارت دنبال شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴
شناسه مطلب : 38034
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی