مدیرعامل ذوب آهن عنوان کرد؛ افزودن ریل به سبد محصولات با اصلاح فرآیند تولید در ذوب آهن
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: سوددهی کم ذوب‌آهن به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی، تصوری غلط و غیرکارشناسی است و این مجموعه در گذر زمان، فرآیند تولید خود را اصلاح کرده است.

به گزارش  چیلان ، منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در لایو اینستاگرامی اقتصادآنلاین گفت: اصلاح فرآیند تولید، دلیل اصلی موفقیت در تولید ریل بود. مجموعه ذوب‌آهن به دنبال تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است. اولین تجربه تولید ریل در ذوب‌آهن در سال ۱۳۷۲ کلید خورد، اما به دلیل کمبود تجهیزات، فرآیند تولید ریل متوقف ماند.

وی افزود: درصورت استفاده از ظرفیت‌ها و در بهترین شرایط، ذوب‌آهن توانایی تولید سالانه ۴۰۰هزار تن ریل را در کارگاه نورد ۶۵۰ دارد. ذوب‌آهن با تولید ریل، توانایی‌های خود را ثابت کرد و امکان تولید ورق سازه فولادی و بسیاری از محصولات را به دست آورد.

توانایی ذوب‌آهن برای مشارکت در تولید ٣٠٠هزار واحد مسکونی در اولین سال فعالیت دولت / دغدغه‌های تولیدکنندگان زنجیره ساخت مسکن برطرف شود

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: دولت برای تحقق وعده تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال،اتاق فکری را با حضور تولیدکنندگان مقاطع فولادی تشکیل دهد موانع تولید مصالح،بوروکراسی‌های اداری و دغدغه‌های تولیدکنندگان در زنجیره ساخت مسکن باید در این اتاق فکر،بررسی و رفع شوند. ذوب‌آهن توانایی تولید محصولاتی مانند سازه‌های فولادی که سرعت ساخت بالایی را فراهم می‌کنند،دارد تولیدکنندگان به دنبال سودسازی نیستند و از لزوم ارائه محصولات با قیمت‌های واقعی برای تداوم تولید اطلاع دارند

وی ادامه داد: ذوب‌آهن برای تولید ورق سازه فولادی در فرآیند ساخت مسکن نیز، اعلام آمادگی کرده است اگر دغدغه‌های تولید از سوی دولت رفع شوند،ذوب‌آهن توانایی تولید ٣٠٠هزار واحد مسکونی در سال اول و یک میلیون واحد در سال سوم یا چهارم را دارد

به گفته یزدی زاده تولید باید برپایه عرضه و تقاضا انجام شود تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش یابد.زیرا قیمت‌گذاری دستوری دستوری تنها زیان را به دنبال دارد.

تولید ریل، دروازه‌ای برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر / ذوب‌آهن، هزار میلیارد تومان سود توزیع کرد

یزدی زاده، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: تولید ریل، دروازه‌ای برای تولید محصولات دیگر با ارزش افزوده بالاتر برای ذوب‌آهن بود. ذوب‌آهن، هزار میلیارد تومان سود در سال جاری توزیع کرد و پیش از آن، تنها زیان انباشته را شناسایی می‌کرد.

وی افزود: افزایش تولید ورق سازه‌ فولادی، یکی از برنامه‌های ذوب‌آهن است که به برنامه دولت در ساخت یک میلیون واحد مسکونی کمک خواهد کرد.

 

یزدی زاده ادامه داد: طرح PCI، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ذوب‌آهن است که اجرای آن، منافع زیادی را برای سهامداران این شرکت به دنبال خواهد داشت.

تامین مواد اولیه؛ از جمله انتظارات مجموعه ذوب‌آهن/ دولت با حذف قیمت‌گذاری دستوری به تولیدکنندگان کمک کند

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: انتظار ذوب‌آهن، حمایت در راستای تامین مواد اولیه است. رفع قیمت‌گذاری دستوری و تسهیل صادرات، از دیگر انتظارات این مجموعه از دولت است.

یزدی زاده افزود: مجموعه ذوب‌آهن توانایی تولید روزانه ۱۰هزار تن و سالانه سه میلیون و ۶۰۰هزار تن چدن را با استفاده از سه کوره بلند خود (با ظرفیت پنج هزار متر مکعب) دارد، اما با کمبود مواد اولیه یعنی ذغال‌سنگ مواجه است.

وی ادامه داد: مجموعه ذوب‌آهن از توانایی‌های زیادی برای کمک به اقتصاد کشور برخوردار است که در صورت حمایت دولت و رفع انتظارات، این توانایی‌ها افزایش خواهند یافت.

 

2

تاریخ انتشار : ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۴
شناسه مطلب : 38255
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی