مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خبر داد: اقدامات شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری جدید؛ از تکمیل زنجیره فولاد در غرب کشور تا سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر کمیاب
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به وضعیت مناسب شرکت در بخش درآمدهای ارزی، از سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت در بخش‌های مختلف زنجیره تولید خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های شرکت، فعالیت در حوزه‌ عناصر کمیاب است و فعالیت در زمینه سرب و روی آغاز شده است.

به گزارش  چیلان ، دکتر امیر حسین نادری در جلسه هم‌اندیشی شرکت‌های گروه، با اشاره به نزدیک شدن ایام پایانی سال و اهداف شرکت برای سال جاری گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده، علی‌رغم وجود چالش‌ها و مشکلات توانستیم بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با توجه به ارتقاء و بهبود رویکرد بانک مرکزی نسبت به حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بویژه در حوزه صادرات، در شرایط مناسبی هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با تاکید به امکان صادرات برای شرکت‌های زیرمجموعه، از درآمد ارزی مناسب و امیدوارکننده شرکت خبر داد و ضمن یادآوری تجربه موفق تاسیس شرکت تجلی (به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه) تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با توجه به نیاز مجموعه و متناسب با شرایط اقتصادی کشور، در حوزه‌های زیرساختی نیز فعالیت کنیم.

دکتر نادری در ادامه به کمبود ۱۳ هزار کیلومتری خط ریلی کشور اشاره کرد و بیان داشت: گلوگاه‌های ریلی شرکت حدود هزار و دویست کیلومتر هستند که سرعت سیر در آن‌ها حداقل است بنابراین ما در کنار فعالیت در زمینه تأمین واگن و لوکوموتیو، برای رفع چالش‌ و نیازهای شرکت در بحث حمل و نقل، در حال تاسیس اولین شرکت ریلی تخصصی کشور هستیم.

تکمیل زنجیره فولاد در غرب کشور

وی همچنین از سرمایه‌گذاری های شرکت در بخش‌های مختلف زنجیره در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: با توجه به پتانسیل های بالا از جمله ذخایر ارزشمند سنگ آهن در غرب کشور و به منظور تکمیل زنجیره فولاد، سرمایه‌گذاری جدید در فولاد کردستان انجام شد.
اضافه شدن معدن زغالسنگ گلندرود و یک شرکت تخصصی در زمینه مهندسی، از دیگر مواردی بودند که نادری به عنوان سرمایه‌گذاری جدید شرکت از آن‌ها نام برد.

ومعادن 2

سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر کمیاب

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در بخش دیگر صحبت‌های خود، با تاکید بر ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت، تحریم‌ها را فرصتی برای رشد توان داخلی برشمرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما، فعالیت در حوزه‌ عناصر کمیاب است و در حال حاضر، در مرکز کشور و در منطقه کوهبنان فعالیت در حوزه سرب و روی را آغاز کرده ایم و برنامه های خوبی دراین حوزه در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است جلسه هم‌اندیشی شرکت‌های گروه، به منظور ارائه آخرین گزارشات و رویدادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی با حضور مدیران عامل شرکت‌های گروه و معاونین هلدینگ، صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد و در آن ضمن ارائه گزارش آخرین تحولات اقتصادی جهان، تاثیرات آن بر اقتصاد ایران بویژه در حوزه فعالیت مجموعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۱
شناسه مطلب : 39650
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی