مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه : فولاد مبارکه درصدد سرعت بخشی به چرخش صنعت کشور است
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: امروز باید با تعریف و تبیین خط‌مشی ده‌ساله، مسیری را دنبال کنیم که تا یک دهه آینده هر ایرانی به‌نوعی فعالیت فولاد مبارکه را بشناسد و به آن افتخار کند.

به گزارش  چیلان ،محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته عالی تحول و تدوین استراتژی برند این شرکت اظهار کرد: استراتژی، اهداف و چشم‌انداز فولاد مبارکه به‌خوبی باید در جامعه تبیین شود و روایتی که از این شرکت می‌شود به‌گونه‌ای باشد که هر ایرانی به فولاد مبارکه افتخار کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم شرکت فولاد مبارکه تحقق توسعه پایدار در کشور است، افزود: این هدف به روایتی نیاز دارد که به شکل‌گیری فولاد مبارکه با همت جهادگران در اوج حملات دشمن در دوران دفاع مقدس باز‌گردد، چراکه پایه و اساس توسعه، با صنعت فولاد آغاز می‌شود و نیاز است روایت این صنعت مادر به‌درستی به جامعه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت روایت‌گری از تأسیس بزرگ‌ترین فولادساز کشور در سطح جامعه خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت چند دهه از تأسیس شرکت فولاد مبارکه، نیاز به روایتِ صنعتی داریم که در کوران حملات جهانی به ایران اسلامی راه‌اندازی شد و اکنون هم در جنگ اقتصادی، توانسته توسعه صنعتی کشور را رقم بزند؛ این روایت برای هر ایرانی غرورآفرین و خواندنی است؛ چراکه در غیر این صورت نمی‌توان به‌خوبی نقش فولاد مبارکه را به جامعه شناساند.

فولاد مبارکه درصدد سرعت بخشی به چرخش صنعت کشور است

وی با بیان اینکه اقدامات شرکت فولاد مبارکه متناسب با چالش‌های اصلی در کشور است، اذعان داشت: تأسیس بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در کشور برای عبور از بحران برق و رفع معضل آب در فلات مرکزی ایران توسط فولاد مبارکه نشان می‌دهد که این واحد صنعتی درصدد عبور از موانع موجود در کشور بوده و نیاز است که روایت این اقدامات مهم به جامعه اطلاع‌رسانی شود تا به‌تدریج شاهد شکل‌گیری نگاهی واقعی نسبت به مجموعه فولاد مبارکه باشیم.

طیب‌نیا با بیان اینکه در گام نخست باید نگاه مدیران و کارکنان فولاد مبارکه به نقش این شرکت در توسعه کشور تغییر کند، تصریح کرد: با تغییر نگاه سازمانی، این پیام باید درونی‌سازی شود که شرکت فولاد مبارکه علاوه بر قدرتمند بودن، معین اقشار ضعیف جامعه است و با اشتغال‌زایی، دانش‌محوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان درصدد سرعت‌بخشی به چرخش صنعت کشور است.

نقش کارگروه برندینگ فولاد مبارکه در شکل‌گیری تفکر کارکنان و جامعه درباره استراتژی‌های شرکت

وی در ادامه اضافه کرد: روایت اهداف و اقدامات شرکت فولاد مبارکه نباید صرفا روی کاغذ باشد بلکه باید به هویت مدیران، کارمندان و کارگران تبدیل شود، در جامعه استانی تسری یافته و تا ۱۰ سال آینده این تفکر که فولاد مبارکه همراه صنعت و اقتصاد کشور بوده و هست در کل کشور نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به نقش برندینگ در تفکر علمی، سازماندهی و استراتژی شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: نقش کارگروه برندینگ فولاد مبارکه در شکل‌گیری تفکر کارکنان و جامعه نسبت به استراتژی‌های این شرکت ممتاز است که در همین راستا باید تفکر جامعه را تغییر داد و این مسیر نیز باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود.

کاری کنیم که هر ایرانی به فولاد مبارکه افتخار کند

وی بیان کرد: برگزاری تورهای دانش‌آموزی و دانشجویی و نهادینه‌سازی تأثیر شرکت فولاد مبارکه در رشد و توسعه پایدار کشور همراه با ترویج آرا و نظرات اساتید دانشگاه می‌تواند منجر به تقویت حس غرور و افتخار ملی از فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه شود.

طیب‌نیا در پایان با اشاره به اینکه برند کارخانه‌های برخی از کشورها از خود آن کشورها شناخته‌شده‌تر است، گفت: امروز باید با تعریف و تبیین خط‌مشی ده‌ساله این هدف را دنبال کنیم که تا یک دهه آینده هر ایرانی به‌نوعی فعالیت فولاد مبارکه را بشناسد و به آن افتخار کند و تغییر این نگرش با اقدامات بنیادین در گروه‌های مختلف ذی‌نفعان سازمان محقق خواهد شد.

تبدیل برند به سرمایه سازمانی باارزش

سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه، با اشاره به اینکه ماهیت کسب‌وکار فولاد مبارکه به‌گونه‌ای است که توجه به برند سازمانی بر برند محصول اولویت دارد، تأکید کرد: توجه به این رویکرد باعث ایجاد تصویری واقعی از فعالیت‌های سازمان در ذهن کلیه ذی‌نفعان آن و ایجاد وفاداری در آن‌ها و در نهایت تبدیل برند به یک سرمایه سازمانی باارزش می‌گردد.

ضرورت توجه به استفاده از بهترین الگوها در سطح جهانی

محمد ناظمی هرندی مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه نیز در جلسه کمیته عالی تحول و تدوین استراتژی برند این شرکت با تأکید بر ضرورت آینده‌نگری و کسب اطلاعات و دانش فراسازمانی اظهار کرد: باید در کنار آنچه در فولاد مبارکه خبرگی می‌دانیم و با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم، در راستای پیشبرد اهداف فولاد مبارکه به استفاده از بهترین الگوها در سطح جهانی توجه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فلسفه نظام تحول در فولاد مبارکه افزود: سازمان به‌صورت منسجم، تیمی و مشارکتی، موضوعات مطرح‌شده در جلسات نظام تحول را بررسی می‌کند و این امر اصل فلسفه نظام تحول در فولاد مبارکه محسوب می‌شود.

ناظمی هرندی با بیان اینکه امروز شاهد برخی از چالش‌ها در فولاد مبارکه هستیم، تأکید کرد: اگر فکر کنیم که صرفا با روش‌های ساده می‌توانیم تصویر و بینش درستی از فولاد مبارکه در ذهن ذی‌نفعانمان ایجاد کنیم، همیشه عقب خواهیم ماند و گاهی هم با واکنش‌های منفی مواجه می‌شویم.

وی در پایان ابراز داشت: تدوین استراتژی و الگوی مدیریت برند سازمانی با توجه به نقش آن در خلق روایت و ایجاد بینشی واقعی و منصفانه از فعالیت‌های شرکت در اذهان ذی‌نفعان سازمان، در دستور کار کمیته عالی تحول قرار گرفت.

2

تاریخ انتشار : ۱ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
شناسه مطلب : 40000
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی