طیب نیا: صرفه‌جویی ۲۷۹ میلیون دلاری فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ از راه بومی سازی
محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان به مناسبت برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار داشت:شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشران اقتصاد دانش‌بنیان و سرآمد همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، از ابتدای راه‌اندازی تاکنون موفق به بومی‌سازی بیش از 100 هزار قطعه و تجهیز گردیده که این امر منجر به خودکفایی کشور از واردات بسیاری از محصولات خارجی شده است.

به گزارش  چیلان ، محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان به مناسبت برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار داشت:شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشران اقتصاد دانش‌بنیان و سرآمد همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، از ابتدای راه‌اندازی تاکنون موفق به بومی‌سازی بیش از ۱۰۰ هزار قطعه و تجهیز گردیده که این امر منجر به خودکفایی کشور از واردات بسیاری از محصولات خارجی شده است.

فولادمردان کشور توانستند با تکیه بر دانش و مهارت تخصصی خود، بومی‌سازی قطعات و تجهیزات را به اندازه قابل توجهی محقق کنند و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

چرخه بومی‌سازی در فولاد مبارکه نه‌تنها نیاز خود این شرکت را تأمین می‌کند بلکه چشم‌انداز تجاری‌سازی و تولید انبوه آن‌ها در کشور دور از انتظار نیست.

افق فولاد مبارکه پیشران بودن در بومی‌سازی قطعات و تجهیزات کشور است.

دستاورد حاصل از بومی‌سازی بیش از ۱۰۰ هزار مواد، قطعه و تجهیز از ابتدای راه اندازی تاکنون در فولاد مبارکه، علاوه بر تأمین به موقع، پایدار و کیفی قطعات و تجهیزات، تنها در سال ۱۴۰۰ منجر به صرفه‌جویی ۲۷۹ میلیون دلاری شده است.

فولاد مبارکه (#فولاد) با داخلی‌سازی ۹۰ درصد از مواد، قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید خود، صنعت فولاد کشور را نیز در زمینه طراحی و ساخت مواد، قطعات و تجهیزات به خودکفایی رسانده است.

این شرکت فولادی با ارتقای دانش فنی و تخصصی کارشناسان خود توانسته به جایگاه ویژه‌ای در بومی‌سازی قطعات و تجهیزات برسد و با شناسایی سازندگان توانمند داخل کشور، مجموعه‌ای از اطلاعات تخصصی آن‌ها را گردآوری کرده است.

photo ۲۰۲۲ ۰۲ ۰۶ ۱۳ ۵۷ ۰۳

2

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
شناسه مطلب : 40933
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی