خبر فوری؛ اختصاصی چیلان/ این خبر به‌روزرسانی می‌شودجزئیات حمله سایبری به فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان/ مهندس ابراهیمی: حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان ناکام ماند/ دکتر طیب‌نیا: حمله به سرعت دفع و خطوط آسیب‌دیده دوباره به مدار تولید برگشت
شنید‌ه های چیلان حاکی از این است که شرکت فولاد خوزستان و فولاد مبارکه مورد حمله سایبری قرار گرفته است و مشکلاتی برای شبکه‌های اجتماعی و در خطوط تولید این شرکت‌ها ایجاد شده است.

شنید‌ه های  چیلان  حاکی از این است که شرکت فولاد خوزستان و فولاد مبارکه مورد حمله سایبری قرار گرفته است و مشکلاتی برای شبکه‌های اجتماعی و در خطوط تولید این شرکت‌ها ایجاد شده است.

مطالبی که از طریق کانال تلگرامی فولاد خوزستان منتشر می‌شود، مورد تأیید این شرکت نیست چرا که کانال تلگرامی شرکت فولاد خوزستان هک شده است. به زودی جزئیات بیشتری از این حمله سایبری در  چیلان  منتشر می‌شود.

طبق اطلاعات دریافتی، تاکنون این حملات سایبری تلفات جانی و فیزیکی در پی نداشته است و به دلیل قطع برق، برخی از خطوط تولیدی این دو شرکت بزرگ فولادی تعطیل بوده است.

موضع مدیرعامل فولاد خوزستان نسبت به حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان: حمله سایبری به فخوز تایید شد/ این حمله ناکام ماند/ تمام خطوط تولیدی فولاد خوزستان هم اکنون فعال است

مهندس امین ابراهیمی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان گفت: صبح امروز بعضی از سیستم ها و تجهیزات شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفتند که خوشبختانه علی رغم حملات مذبوحانه صورت گرفته این توطئه ناکام ماند.

امین ابراهیمی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در این باره طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اظهار کرد: ساعت ۵:۱۵ دقیقه صبح امروز متاسفانه بعضی سیستم های شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات به موقع و هوشیاری موجود،این حمله ناکام ماند و هیچ خسارت و آسیبی به خط تولید شرکت فولاد خوزستان وارد نشد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: خط تولید شرکت فولاد هم اینک فعال بوده،تمامی کارکنان حوزه های مختلف با تعهد و تعلق سازمانی در محل کار حاضر بوده و مختصر اختلالی که به سایت، کانال های اطلاع رسانی و سامانه پیامکی این شرکت وارد شده در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: نخبگان و مسوولین امر در حال بررسی جزئیات بیشتر این اتفاق و رفع مشکلات هستند و ان شاءالله تا آخر وقت امروز وضعیت به روال عادی بازگردد.

امین ابراهیمی تصریح کرد: همه مجموعه های رسانه ای کشور توجه داشته باشند که اخبار منتشر شده در کانال تلگرامی شرکت فولاد خوزستان به دلیل هک شدن این کانال از سوی دشمنان و بدخواهان کشور ، از تاریخ امروز تا اطلاع ثانوی معتبر نبوده و صحت هیچ یک از مطالب آن تایید نمی‌شود.

وی بیان کرد: تا اطلاع ثانوی آخرین اخبار و اطلاعیه‌های شرکت فولاد خوزستان از طریق خبرگزاری‌های رسمی و کانال مجازی شرکت در اپلیکیشن آی‌گپ منتشر خواهند شد.

جزئیات بیشتر از حمله سایبری به فولاد خوزستان/ تولید ادامه دارد 

شنیده های  چیلان  از منابع موثق حاکی از این است که حمله سایبری به فولاد خوزستان فقط اختلال جزئی و کوتاه در چند تجهیز فرعی این شرکت در پی داشته که برطرف شده و تولید این شرکت در سطح تولید روزهای گذشته که محدودیت تامین برق وجود داشته، ادامه دارد.

موضع مدیرعامل فولاد مبارکه نسبت به حمله سایبری به این شرکت: حمله سایبری به فولاد مبارکه تایید شد/ حمله به سرعت دفع و خطوط آسیب‌دیده، دوباره به مدار تولید برگشت

دکتر محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه حمله هکری جزئی در بخشی از تجهیزات کارخانه مجتمع فولاد مبارکه روی داده است، عنوان کرد: این حمله به سرعت دفع و خطوط آسیب دیده دوباره به مدار تولید برگشته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به حمله هکری رخ داده در بخشی از خطوط تولید فولادسازی گفت: این حمله بسیار جزئی و از اهمیت چندانی برخوردار نیست و خوشبختانه با دفع سریع آن، ضمن بازگشت مجدد خطوط آسیب دیده به مدار تولید از توقف تولید ممانعت شده است.

محمدیاسر طیب نیا با بیان اینکه به طور کلی مشکل خاص و مؤثری در روند تولید کارخانه فولاد مبارکه بوجود نیامده است، افزود: خطوط فولاد مبارکه از پوشش بیمه تجهیزات برخوردار بوده و این در حالی است که حادثه روی داده حتی در حد اعمال پوشش‌های بیمه‌ای نیست.

به گفته وی تصاویر پخش شده در فضای مجازی در برخی از رسانه‌ها از انفجار دیگ مذاب فولاد ربطی به شرکت فولاد مبارکه نداشته و اخبار منتشر شده در این فضا با وضعیت فعلی کارخانه به هیچ وجه منطبق نیست. وضعیت فعلی فولاد مبارکه کاملاً عادی است و روند تولید طبق برنامه پیش می‌رود.

2

تاریخ انتشار : ۶ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳
شناسه مطلب : 42928
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی