مجتمع فولاد کویر صادر کننده نمونه استان اصفهان شد
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه سال ۱۴۰۰ اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و در این مراسم، مجتمع فولاد کویر بعنوان صادر کننده نمونه استان شناخته شد.

به گزارش  چیلان ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین با بیان اینکه لازم است صادرات کالاها و محصولاتی که فناوری و اشتغال بالا داشته باشد در اولویت قرار گیرد، افزود: در صادرات نباید فقط به تراز مالی آن دقت شود بلکه تراز فناوری، اشتغال، سرمایه‌گذاری، آب و انرژی نیز اهمیت دارد و این مساله از امسال در نظر گرفته شده و بصورت ویژه در سال آینده در نظر گرفته خواهد شد.
سید رضا فاطمی امین، خواستار افزایش کیفیت صادرات شد و ادامه داد: صادراتی پایدار است که ارتباط بین کسب و کار را شکل دهد.
استاندار اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به رتبه اصفهان در فضای کسب و کار گفت: اصفهان از رتبه ۲۳ در فضای کسب و کار به رتبه هشت رسیده است.
سید رضا مرتضوی، خواستار واگذاری برخی اختیارات به استان اصفهان شد و افزود: روابط نزدیک مجموعه حاکمیت و مردم در اخذ تصمیم گیری‌های بلندمدت نقش دارد .
امیرحسین کمیلی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه وجود بیش از ۹هزار واحد صنعتی، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان با اشتغالی بالغ بر ۲۸۰ هزار نفر، رتبه دوم کشور به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی و اشتغال و رتبه سوم کشور در حوزه سرمایه‌گذاری را از جمله ظرفیت‌های بی‌نظیر استان معرفی و تاکید کرد: این توانمندی‌ها حاصل همت فعالان اقتصادی است که فعالیت‌های عمدتا دانش بنیان و ابتکاری در رشد آن تاثیرگذار بوده است.
در این مراسم از یک شرکت به عنوان صادرکننده نمونه ملی، ۹ شرکت به عنوان صادرکننده ممتاز استانی، ۱۷ شرکت صادرکننده نمونه استانی و ۷ صادرکننده قابل تقدیر استانی تجلیل شد.
مجتمع فولاد کویر در این مراسم بعنوان صادر کننده ممتاز استانی با دریافت تندیس و لوح، بعنوان صادر کننده نمونه انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.
مجتمع فولاد کویر با ورود به بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و کشورهای حوزه اروپا و قاره ی آفریقا به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه صادرات مطرح می باشد. کلیه فعالیت های صادراتی مجتمع علاوه بر محصولات ساختمانی معمولی شامل گریدهای ویژه مورد مصرف در صنایع تبدیلی کشور های هدف می باشد که این محصولات ارزش افزوده بالاتر و بالطبع آن ارز آوری بیشتری را به همراه دارند.
این مجتمع علیرغم وجود تحریم های اقتصادی کشور، موفق شد در سال ۹۸ صادرات خود را به دو برابر افزایش دهد و افزون بر ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به مقصد کشورهای دیگر صادر نماید که به نوبه خود رکوردی قابل ملاحظه و مطلوب تلقی می شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۸
شناسه مطلب : 43083
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی