در مجمع فولاد کویر چه گذشت؟۴۳ درصد از محصولات مجتمع فولاد کویر به خارج از کشور صادر شد/ کویر به شبکه ریلی وصل می‌شود
رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر، در نشست مجمع عمومی سالانه این مجتمع اظهار داشت: میزان فروش این شرکت در سه ماهه نخست سال ۹۹ به مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است که ۴۳ درصد از این محصولات به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش  چیلان ، حمیدرضا خوروش، افزود: مجتمع فولاد کویر در سال ۹۸ که با نظر رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شد، توانست با تحقق اهداف استراتژیک خود و با استفاده از توان تولید مطابق با استانداردهای روز دنیا و رقابت پذیری محصولات شرکت در حوزه صادرات، به رشد قابل توجه ۳۶۳ درصدی دست یافته و بالاترین سود را از زمان بهره برداری تا کنون به ثبت برساند.

وی تصریح کرد: این شرکت در سال ۹۸ با تکیه بر توان و تخصص کارکنان خود طبق ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی در زمره ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار گرفته و افتخاری دیگر بعنوان بزرگترین و کاملترین عرضه کننده بخش خصوصی انواع میلگرد شاخه و کلاف صنعتی و ساختمانی کشور  را به ثبت برساند.

وی با بیان اینکه این مجتمع در راستای تکمیل زنجیره تولید خود، اقدامات زیرساختی متعدد از جمله انتقال پساب، احداث تصفیه خانه فاضلاب و طرح توسعه ذوب و ریخته گری را در دست انجام دارد، تصریح کرد: سرمایه مورد نیاز اجرای این طرح ها در مجمع عمومی فوق العاده فروردین ماه امسال به میزان ۲۵۰ درصد از محل سود انباشته، آورده های نقدی و مطالبات حال شده سهامداران به تصویب رسید.

خوروش با بیان اینکه، این مجتمع در سال ۹۸ بالغ بر ۸۶۲ هزار تن انواع محصول تولید کرده است که در مقایسه با سال ۹۷، ۳۹ درصد افزایش داشته است، گفت: در سال ۹۸ مجموع تولید محصولات شاخه و کلاف کشور بالغ بر ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده است که ۱۰ و ۴ دهم درصد این میزان در مجتمع فولاد کویر تولید شده و این نسبت در سال ۹۷، ۸ درصد بوده است.

وی ظرفیت تولید کنونی مجتمع فولاد کویر را ۹۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: بر اساس پروژه انعطاف پذیر شرکت، نقطه هدف ما برای سال ۹۹ حد اقل دستیابی به همین میزان تولید تعیین گردیده و چنانچه شرایط بازار مهیا باشد قادر خواهیم بود معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر، درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۹۸ را شامل ۹۰۶ هزار تن فروش انواع محصولات به مبلغ ۴۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال ۹۷ از نظر مقداری ۴۲ درصد و از نظر ریالی ۷۹ درصد افزایش داشته است. همچنین سهم صادرات نسبت به کل فروش شرکت در سال ۹۸ معادل ۴۶ درصد بوده است که نسبت به سال ۹۷ به میزان ۳۶۳ درصد افزایش داشته است.

حمید رضا خوروش، خاطرنشان کرد: کل صادرات میلگرد کشور در سال ۹۸ معادل دو میلیون و ۲۳۳ هزار تن بوده است که ۱۸ درصد از کل این میزان، سهم شرکت فولاد کویر است و این نسبت در سال ۹۷ معادل ۵ و ۲ دهم درصد بوده است.

وی اظهار داشت: این شرکت در سال ۹۸ به سود خالصی بالغ بر ۴ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال رسید که سود هر سهم به میزان ۱۲۸۸ ریال محاسبه شد. در پایان سال ۹۸، سرمایه شرکت شامل دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم بود که پیرو جلسه مجمع عمومی فوق العاده فروردین ماه به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد کویر، طرح توسعه فولاد سازی را بعنوان مهمترین رکن حیات سازمان خود در برنامه دارد و مطالعات آن در سالهای گذشته با هدف پاسخگویی به نیازهای فعلی و آتی شرکت و بازار و تولید فولادهای با ارزش افزوده ی بالا انجام شده است، تاکید کرد: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود، تمام اصول و مسائل زیست محیطی را به بهترین شکل در طرح های توسعه خود مد نظر قرار داده و رعایت می کند تا علاوه بر تحقق اهداف اقتصادی مجتمع، از منظر محیط زیست به عنوان الگوی شایسته ای در صنعت فولاد کشور باشیم.

وی ادامه داد: مجتمع فولاد کویر، با هدف حفاظت از منابع آب، پروژه احداث پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور را در دستور کار دارد و برای تامین آب مورد نیاز صنعت خود، ۹۰ لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب شهری کاشان را خریداری کرده است و با راه اندازه تصفیه خانه، این آب را در چرخه ی تولید خود مورد استفاده قرار می دهد.

وی افزود: مجتمع فولاد  کویر با تاکید بر بومی سازی تکنولئوژی و دانش احداث تصفیه خانه، بالغ بر ۶۵ درصد از این طرح را بومی سازی کرده است.

خوروش با بیان اینکه پروژه ذوب مجتمع فولاد کویر با هدف تولید ۷۰۰ نوع گرید فولاد از خانواده فولاد های SBQ و ساختمانی، با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا کلید خورده است، ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این پروژه، ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بیلت و بلوم با استفاده از آهن اسفنجی و قراضه آهن خواهیم بود. این پروژه قابلیت افزایش ظرفیت تا میزان ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تن را نیز دارا خواهد بود.

وی گفت: مجتمع فولاد کویر در حال حاضر ناوگان حمل با ۱۰۰ کشنده در اختیار دارد و با طی مراحل عقد قرارداد، در آینده نزدیک نیز به شبکه ریلی کشور وصل می شود.

وی مهمترین دستاوردهای مجتمع فولاد کویر در سال ۹۸ را، دریافت استاندارد IATF بعنوان اولین شرکت خصوصی دریافت کننده این استاندارد در کشور، واحد نمونه صنعتی استان اصفهان، کارفرمای سلامت محور، قرار گرفتن در جمع ۱۰۰ شرکت برتر کشور و واحد برتر فنی و مهندسی استان ذکر و تاکید کرد: امید داریم با تلاش کارکنان ارزش آفرین این مجتمع، شاهد قرار گرفتن نام مجتمع فولاد کویر در لیست ۱۰ شرکت برتر کشور باشیم.

2

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲
شناسه مطلب : 32306
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی