برگزاری سومین همایش استانی مدیران بومی سازی و توسعه تکنولوژی زنجیره آهن و فولاد
این همایش به میزبانی فولاد خراسان و پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد مقدس و طی امروز و فردا، ۲ و ۳ آذرماه برگزار می شود.

به گزارش  چیلان ،این همایش به میزبانی فولاد خراسان و پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد مقدس و طی امروز و فردا، ۲ و ۳ آذرماه برگزار می شود.

در این همایش، مدیران بومی سازی، مهندسی معکوس و ساخت داخل بیش از ۴۰ شرکت فولادی و معدنی حضور دارند و قرار است علاوه بر بررسی و تبادل نظر تخصصی در خصوص جزئیات سامانه جامع بومی سازی کسب و کار (کارلینک)، تازه ترین تجربیات شرکت ها در حوزه بومی سازی در جهت هم افزایی شرکت ها مطرح گردد.

در این همایش همچنین مدیران انجمن تولیدکنندگان فولاد در کنار مدیران‌ و نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت صمت، ایمیدرو، وزارت علوم و مسئولین منطقه ای نیز حضور دارند.

بازدید از توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی و همچنین بازدید از کارخانه فولاد خراسان از دیگر برنامه های این همایش اعلام شده است.

دوره های قبلی این همایش، به میزبانی فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان در اسفند ۱۴۰۰ و تابستان سال جاری برگزار شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه پارک علم و فناوری پشتوانه خوب علمی و فناوری است گفت: در کشور ما ظرفیت‌هایی وجود دارد که مغفول مانده و وارد این عرصه نشدیم و امروز با اتحاد و هم‌افزایی می‌توانیم بر تمام چالش‌های موجود غلبه کنیم.

میرزائی افزود: رای توسعه و ارتقا زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان رویداد‌هایی را تحت عنوان تانا برگزار کرده‌ایم که در این رویداد‌ها عرضه و تقاضا را به یکدیگر متصل کردیم.

وی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت‌های خراسان رضوی به مرحله شکوفایی نرسید، گفت: درخراسان رضوی ظرفیت‌هایی وجود دارد که بنا به دلایل متفاوتی در ادوار گذشته متبلور نشده است.
در ادامه این نشست  تفاهم نامه همکاری فولاد خراسان و شرکت دانش بنیان سیما طراحان، از شرکت‌های پیشرو در فناوری عضو پارک علم و فناوری منعقد شد
در حاشیه این رویداد نیز نمایشگاهی از دستاورد‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری برگزار شد و مذاکرات تخصصی فی مابین مدیران زنجیره آهن و فولاد و مسئولین پارک و شرکت‌های دانش بنیان به منظور فراهم نمودن زمینه‌های همکاری صورت گرفت

کمیته بومی سازی و توسعه تکنولوژی زنجیره آهن و فولاد با راهبری انجمن تولیدکنندگان فولاد و ایمیدرو و مشارکت شرکت‌های بزرگ زنجیره آهن و فولاد تشکیل می‌شود و رسالت آن تقویت ساخت داخل در این زنجیره است.

همایش استانی مدیران بومی سازی و توسعه تکنولوژی زنجیره آهن و فولاد

2

تاریخ انتشار : ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
شناسه مطلب : 45478
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی