فوری:کف عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اصلاح شد/ تولیدکنندگان ورق گالوانیزه ملزم به عرضه ۷۰ درصد تولید شدند/ کاهش ۱۰۰ هزار تنی کف عرضه ماهیانه آهن اسفنجی
سیف الله امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت طی نامه ای به بورس کالا، نامه قبلی خود در خصوص کف عرضه محصولات فولادی را اصلاح و تکمیل کرد.

به گزارش  چیلان ، سیف الله امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت طی نامه ای به بورس کالا، نامه قبلی خود در خصوص کف عرضه محصولات فولادی را اصلاح و تکمیل کرد.

بررسی های  چیلان  نشان می دهد در این اصلاحیه، تولیدکنندگان ورق های قلع اندود ملزم به عرضه همه محصول خود در بورس کالا شده اند. همچنین کف عرضه تولیدکنندگان ورق های گالوانیزه ۷۰ درصد تولید تعیین شده است. در این نامه همچنین برای تولیدکنندگان شمش آلومینیوم، مس و روی نیز کف عرضه تعیین شده است.

گفتنی است مطابق اصلاحیه امروز، همچنان کف عرضه کنسانتره و گندله سنگ آهن، آهن اسفنجی، ورق گرم، ورق سرد، ۱۰۰ درصد تولید، شمش فولادی القایی ۲۰ درصد تولید، شمش فولادی قوس الکتریکی و کوره بلند ۸۰ درصد تولید، میلگرد ۶۰ درصد تولید و تیرآهن ۷۰ درصد تولید اعلام شده که تفاوتی با ابلاغیه هفته گذشته وزارت صمت ندارد اما بررسی های  چیلان  حاکی از کاهش حدود ۱۰۰ هزار تنی کف عرضه ماهیانه آهن اسفنجی و کاهش حدود ۱۰ هزارتنی کف عرضه ماهیانه میلگرد دارد.

این کف عرضه ها در حالی ابلاغ شده که بازار داخلی فولاد از ضعف تقاضا رنج می برد و بازارهای صادراتی فولاد ایران نیز به دلیل کاهش شدید قیمت های جهانی و رکود ایجاد شده در اثر افزایش نرخ بهره آمریکا و اروپا وضعیت مناسبی ندارد. ضمنا با این اصلاحیه همچنان این ابهام مطرح است که در صورت عرضه محصول و نبود تقاضا برای آن در بورس کالا و عدم امکان صادرات، تولیدکننده چگونه باید محصول خود را بفروشد؟!

نامه

2

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۰
شناسه مطلب : 45924
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی