مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بیان کرد: استفاده بنگاه های صنعتی از منابع مالی بازار سهام سقف مشخصی ندارد
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی و صنعتی سقف مشخصی دارند، اما استفاده از منابع مالی بازار سرمایه هیچ محدودیتی برای شرکت های صنعتی ندارد.

به گزارش  چیلان ، مرتضی علی اکبری در کنفرانس بین المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پنلکس افزود: اعتماد سهامداران به شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات سبب شد که ما توانایی های سرمایه گذاری خود را افزایش دهیم و از برندهای شرکت های مورد نظر نیز در این راستا استفاده کنیم.

علی اکبری اظهار داشت: با مدیریت بدهی ها می توانیم سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و معدنی افزایش دهیم و شرکت های بزرگ و کوچک کوچک صاحب برند می توانند از برند خود به عنوان دارایی های قابل اتکا استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) یادآور شد: تاکنون بنگاه‌های اقتصادی کمتر به طرف بازار سرمایه رفتند، در حالی که می‌توانند از تفاوت ۴۰ درصدی نرخ تورم و سود ۲۳ درصدی بازار سرمایه حداکثر استفاده را ببرند.

وی با اشاره به نحوه تشکیل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات افزود: این شرکت حدود یک و نیم سال پیش راه اندازی شد و اولین شرکت پروژه محور بود که با استفاده از نقدینگی بازارسهام توانست بسیاری از طرح های خود را به سرانجام برساند.

علی اکبری با بیان اینکه این شرکت در فرابورس نیز پذیرفته شد گفت: خوشبختانه سهامداران زیادی سهامی شرکت را خریداری کردند به طوری که در چند سا عت اول سهام این شرکت به فروش رفت و هم اکنون شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وجوهی که از بازار سرمایه تامین کرده بود در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی های سرمایه گذاری کرده است.

وی از قیمت‌گذاری دستوری انتقاد کرد و افزود: افزایش حقوق دولتی نگران کننده است و باعث کندی طرح های معدنی می شود و اگر حقوق دولتی اضافه شود قطعا سرمایه گذاری در صنعت معدن کشور کاهش می یابد.

وی خواستار جلوگیری از صدور دستورالعمل های آنی شد و گفت نبود ثبات در این زمینه باعث کمتر شدن سرمایه گذاری در این بخش می شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۶
شناسه مطلب : 45941
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی