در همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران / فولاد مبارکه برترین شرکت ایران از نظر ارزش افزوده و سودآوری شد
در همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران، شرکت فولاد مبارکه به عنوان برترین شرکت از نظر ارزش افزوده و سودآوری در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

به گزارش  چیلان ،در همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران، شرکت فولاد مبارکه با ۱۲۷،۰۲۴ میلیارد تومان به عنوان برترین شرکت از نظر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

فولاد مبارکه برترین شرکت ایران از نظر ارزش افزوده و سودآوری

همچنین این شرکت با ۱۱۴،۸۴۷ میلیارد تومان سود قبل از کسر مالیات ۱۴۰۰ به عنوان برترین شرکت از نظر سودآوری انتخاب شد. علاوه بر این فولاد مبارکه در این همایش از نظر ارزش بازار با ۳۲۲،۸۸۶ میلیارد تومان توانست بعد از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس رتبه دوم را کسب نماید.

فولاد مبارکه برترین شرکت ایران از نظر ارزش افزوده و سودآوری

فولاد مبارکه برترین شرکت ایران از نظر ارزش افزوده و سودآوری

ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ایران گفت:در این رتبه‌بندی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس عنوان نخست را از آن خود کرد. شرکت نفت ستاره خلیج فارس رتبه دوم و شرکت پالایش نفت بندرعباس رتبه سوم را کسب کردند و پس از آن‌ها شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، ایران خودرو، بانک رفاه کارگران و سرمایه گذاری پارس آریان در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

کیانی بختیاری با بیان اینکه نقش آفرینی در داخلی سازی محصولات، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، اثرگذاری در افزایش تولید ناخالص داخلی، سودآوری، ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی، صادرات گرا بودن، مشتری محوری، استفاده از فناوری و نوآوری در کسب و کار و توسعه بهره‌وری، دلایل بزرگ شدن شرکت‌های برتر است، گفت: همچنین برخورداری از فرهنگی متعالی و کار تیمی منسجم، راهبری شرکتی شایسته، نیروی انسانی توسعه یافته و هوشمند، آینده‌پژوهی و تعاملات بین‌المللی، دلایل اصلی بزرگی این شرکت‌ها است.

طبق رتبه‌بندی صورت گرفته، ۱۰ شرکت برتر ایران بر اساس درآمد فروش به شرح زیر است:

۱- شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس
۲- شرکت نفت ستاره خلیج فارس
۳- شرکت پالایش نفت بندر عباس
۴ -شرکت فولاد مبارکه اصفهان
۵- شرکت سرمایه گذاری غدیر
۶- بانک ملت
۷- شرکت گروه گسترش نفت گاز پارسیان
۸- شرکت ایران خودرو
۹- بانک رفاه کارگران
۱۰- شرکت سرمایه گذاری پارس آریان

2

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۲
منبع : ایراسین
شناسه مطلب : 47155
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی