کتاب «و شروعی تازه» اثر علی‌اصغر پورمند منتشر شد
کتاب «... و شروعی تازه» به قلم مدیر عامل میدکو منتشر شد. مؤلف در این کتاب با بیانی ساده و روایت‌گونه به ذکر خاطرات و سرگذشت کاری خود می‌پردازد و در لابلای آنها، نکات مدیریتی، دیدگاه‌ها و ایده‌های خود -که تبدیل به واقعیت شده‌اند- را ارائه می‌کند.

به گزارش  چیلان ، کتاب «… و شروعی تازه» به قلم مدیر عامل #میدکو منتشر شد. مؤلف در این کتاب با بیانی ساده و روایت‌گونه به ذکر خاطرات و سرگذشت کاری خود می‌پردازد و در لابلای آنها، نکات مدیریتی، دیدگاه‌ها و ایده‌های خود -که تبدیل به واقعیت شده‌اند- را ارائه می‌کند و نشان می‌دهد هر بار که با چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی مواجه شده، چگونه “شروعی تازه” را رقم زده است.

پورمند در چند فصل به تشریح مسئولیت‌های معدنی در شرکت‌هایی همانند تهیه و تولید مواد معدنی، شرکت ملی مس و هلدینگ میدکو می‌پردازد و در فصل‌های انتهایی، پروژه‌ها و کارخانه‌های میدکو را تشریح می‌کند.

مقدمه کتاب:

از دوران نوجوانی علاقه فراوانی به کتابخوانی داشتم که خوشبختانه این عادت هنوز در من وجود دارد و همواره کتابی را در زمینه های مذهبی اعتقادی ،سیاسی ،فرهنگی ،مدیریت اقتصاد سرمایه گذاری و کسب وکار برای مطالعه در دست دارم و سعی نموده ام نکات قابل توجه و مهم هر کتاب را با دقت فراوان استخراج کرده و در دوران ۵۰ ساله کاری و حدود ۴۰ ساله مدیریتی ام آنها را در حد امکان بکار گیرم علت اینکه نام کتاب را و شروعی تازه گذاشتم این بود که در مقاطع مختلفی از دوران کاری و مخصوصاً ، کناره گیری از مسئولیت های نسبتاً دست و پاگیر دولتی با چالش ها و فرصت های جدیدی مواجه شده ام که لطف پس از خداوند متعال و استفاده از تجارب ذی قیمت ،قبلی کمک نموده تا مسیری جدید را شروع کنم لازم به ذکر است که رویکردهای آمده در فصول این کتاب واقعی بوده و عمدتاً بصورت ساده روایت گونه و قابل درک نوشته شده است تا خواننده بتواند ارتباط راحت تری را با آنها برقرار کند و در پایان در لابه لای مرور خاطرات زندگی و سال های پرفراز و نشیب کاری با شرح کامل دیدگاه ها و ایده های فراوانی که در این سالها تبدیل به واقعیت شده اند آشنا شود و اذعان نماید که این ذهنیت و تعریفی که در جامعه از بازنشسته می شود را میتوان تغییر داد. همچنین سعی کرده ام در کنار نکات علمی مدیریت بصورت عملی هم مواردی را بیان نمایم امید آنکه مورد عنایت و استفاده خوانندگان محترم بویژه جوانان و آینده سازان کشور سرافرازمان- ایران که شایسته همه گونه توجه و تکریم اند- قرار گیرد.
علی اصغر پورمند – پائیز ۱۴۰۱

2

تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
شناسه مطلب : 47688
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی