به همت شرکت سنگ آهن گهرزمین؛جشن بزرگ آینده سازان جنوب استان کرمان برگزار گردید
محمدمهدی فداکار در آیین جشن بزرگ آینده‌سازان جنوب کرمان که روز گذشته در کهنوج برگزار شد عنوان نمود: پهنه معدنی گسترده‌ای در این منطقه وجود دارد که با راه‌اندازی این معادن نزدیک به ۶۰۰ نفر مشغول به کار می ‌شوند.

به گزارش  چیلان ،وی افزود: این معادن نیروهای متخصص تکنیسین و ماهر نیاز دارد که بایستی دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای به تربیت نیروهای مورد نیاز کمک کنند.
استاندار کرمان گفت: شرکت گهرزمین اقدام بزرگی در زمینه آموزش نیروی انسانی در منطقه جنوب کرمان آغاز نمود و در مناطق محروم جنوب استان هر ساله ۶۰ یا ۷۰ درصد قبولی ها افزایش پیدا کرده است. درواقع با آموزش نیروی انسانی فرهنگسازی صورت گرفت که این راه ادامه دارد.

وی افزود: با کمک این شرکت، مدرسینی از تهران و سایر مناطق کشور برای رشد آموزشی و علمی دانش آموزان به این منطقه دعوت شده‌اند.

فداکار با اشاره به تصویب ایجاد فرمانداری جازموریان ادامه داد: ایجاد فرمانداری جازموریان شرایط را برای خدمتگزاری بیشتر فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین در این آیین گفت: با توجه به اکتشافات جدیدی که در منطقه جنوب کرمان صورت گرفته این منطقه به یک منطقه صنعتی همچون سیرجان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: حمایت از دانش آموزان و استعدادهای نهفته در این منطقه با این هدف بود که تعداد تحصیل کردگان و راه یافتگان به دانشگاه‌ها افزایش یابد و بتوانند از فرصتهای شغلی که در حوزه صنعت
معدن ایجاد می شود استفاده کنند.

او اضافه نمود: در جنوب کرمان در تابستان گذشته شاهد افزایش ۷۲ درصدی قبولی در کنکور بوده‌ایم که علاوه بر شرکت گهر زمین، خیرین و مدیران آموزش و پرورش نیز در کسب این موفقیت ها کمک کردند.

مدیرعامل گهرزمین با تاکید بر اینکه بزرگترین آرزوی ما تحول فکری و اهمیت دادن به تحصیل در منطقه است، قبولی تعداد زیادی در رشته پزشکی در این شهرستان ها را کار بزرگی اعلام نمود.

مدیرعامل گهرزمین با اشاره به افزایش تعداد قبولی های دانش آموزان جنوب در دانشگاه ها افزود: در سال گذشته به همت آموزش و پرورش تعداد ۸۳۰ نفر قبولی در دانشگاه ها را داشتیم که نسبت به سال ۱۳۹۹ شاهد افزایش ۶۲ درصدی بودیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات شرکت گهرزمین گفت: ۷ واحد از شرکت گهرزمین جزء واحد‌های نمونه کشوری به خصوص در بحث بومی سازی هستند که حرف اول را می زنند که اینها همه نشان از همت و تلاش شبانه روزی کارکنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان نیز بیان کرد: شرکت سنگ آهن گهرزمین کمک ها و اقدامات ماندگاری در راستای حمایت از دانش آموزان مناطق جنوب کرمان در جهت رشد استعدادهای علمی آنها داشته است.

همچنین در این آیین، تفاهم نامه‌ای برای همکاری دوجانبه میان شرکت گهرزمین و آموزش و پرورش در انجام هرچه بهتر ماموریت های سازمانی به امضا رسید.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳
شناسه مطلب : 48727
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی