مدیرعامل فولاد خراسان: فولاد ارزان شد اما خودرو نه! / بورس کالا محل کشف قیمت است نه توزیع کالا
مدیرعامل فولاد خراسان (فخاس) در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد، مازاد تولید در شرایط نبود زیرساخت برای توسعه صادرات، قیمت‌گذاری دستوری، تبدیل شدن بورس کالا به محل توزیع به جای کشف قیمت و محدودیت ذخایر سنگ آهن را از مهم‌ترین چالش‌های کنونی صنعت فولاد کشور برشمرد.

به گزارش  چیلان ،مدیرعامل فولاد خراسان (فخاس) در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد، مازاد تولید در شرایط نبود زیرساخت برای توسعه صادرات، قیمت‌گذاری دستوری، تبدیل شدن بورس کالا به محل توزیع به جای کشف قیمت و محدودیت ذخایر سنگ آهن را از مهم‌ترین چالش‌های کنونی صنعت فولاد کشور برشمرد.

طهمورث جوانبخت، مدیرعامل فولاد خراسان صبح امروز در پنلی که با حضور مدیران فولادی کشور در سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار برگزار شد، درباره چالش‌هایی که صنعت فولاد کشور با آنها روبه‌روست نکات مهمی را برشمرد.

وی گفت: در محصولات فولادی به‌ویژه محصولات میانی با مازاد تولید روبه‌رو هستیم و در همین حال زیرساخت لازم برای تامین بازارهای صادراتی نداریم.

فولاد ارزان شد اما خودرو نه!

جوانبخت همچنین به مقوله قیمت‌گذاری محصولات فولادی پرداخت و در این باره اظهار کرد: در دو سال اخیر که خودرو گران شد، خودروسازان گرانی فولاد را عامل افزایش قیمت خودرو اعلام کردند و همه تقصیرها به گردن صنعت فولاد افتاد اما در سال گذشته که قیمت فولاد کاهش چشمگیر داشت، قیمت خودرو هیچ تغییر کاهشی نکرد و هیچ کس هم در این باره سخنی نگفت!

بازار فولاد گرفتار انواع دستورالعمل‌ها و قیمت‌گذاری‌های دستوری است

مدیرعامل فخاس، همچنین به جایگاه بورس کالا در معامله انواع محصولات زنجیره فولاد پرداخت و گفت: بورس کالا محلی برای کشف قیمت است و این نهاد در همه دنیا برای کشف قیمت به کار می‌آید؛ بنابراین محلی برای توزیع کالا نیست، در حالی که در ایران توزیع به گردن بورس کالا افتاده و از سوی دیگر بازار فولاد آلوده به انواع دستورالعمل‌ها و قیمت‌گذاری‌های دستوری است…

2

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
شناسه مطلب : 49592
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی