تقسیم ۶۵۰ ریالی سود در مجمع «هرمز»
در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب، سهامداران با تقسیم 650 ریالی سود موافقت کردند.

به گزارش  چیلان ،مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب «هرمز» با دستور کار استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۱، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره، تعیین پاداش هیئت مدیره و سایر موارد که در صلاحیت مجمع باشد، در هتل هما بندرعباس با حضور سهامداران برگزار شد.

در این مجمع، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به عنوان ریاست مجمع حضور پیدا کرد و با معرفی اعضای هیئت رئیسه و قرار گرفتن آن‌ها در جایگاه، این مجمع به طور قانونی رسمیت یافت.

در ابتدای مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان، گزارشی از فعالیت‌های این شرکت به سهامداران ارائه شد که مصطفی متقی، معاون مالی و اقتصادی این شرکت در خصوص عملکرد شرکت فولاد هرمزگان به سهامداران گفت: فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱ جایگاه خود را به عنوان چهارمین تولیدکننده فولاد خام کشور تثبیت و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۵۳ تن تختال را به عنوان محصولی نهایی خود تولید کرد. به این ترتیب مطابق با گزارش سالانه ایمیدرو، فولاد هرمزگان با سهم ۶.۶۴ درصد در تولید فولاد خام، در رتبه چهام تولیدکنندگان فولاد کشور قرار گرفت. همچنین فولاد هرمزگان در سال قبل یک میلیون و ۳۶۱ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۲۲ هزار تن آهک تولید کرد. این سال را می‌توان برای فولاد هرمزگان سالی پر از رکوردشکنی‌های متنوع در حوزه بهره‌برداری نامید و ۳۱ رکورد در حوزه تولید روزانه، ماهانه و در پایان سال رکورد تولید سالیانه به دست آمد.

وی با اشاره به فروش و درآمدزایی فولاد هرمزگان در سال قبل افزود: در سال ۱۴۰۱ توانستیم یک میلیون ۵۵۱ هزار تن تختال را در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش برسانیم که این میزان رشد ۹ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. فولاد هرمزگان در سال قبل ۸۳۵ هزار تن تختال را در بازارهای داخلی فروخته بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از رشد ۲ درصدی برخوردار بود. همچنین این شرکت توانست بیش از ۷۱۵ هزار تن تختال خود را روانه بازارهای صادراتی کند که حاکی از رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن است. میزان فروش داخلی ما ۱۲۳ هزار میلیارد ریال، فروش صادراتی ۱۰۲ هزار میلیارد ریال و مجموعا ۲۲۵ هزار میلیارد ریال از فروش تختال در بازارهای داخلی و صادراتی بوده است.

متقی در خصوص سود و زیان فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: درآمد کلی ۲۲۷ هزار میلیارد ریال، سود ناخالص ۴۱ هزار میلیارد ریال و سود خالص ۵۴ هزار میلیارد ریال بوده است. به این ترتیب سود هر سهم فولاد هرمزگان در سال قبل به ۱۱۲ تومان رسید.

معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های ما در سال قبل افزایش ظرفیت کوره‌های قوس الکتریکی از طریق نصب لنس سایدوال بوده که پیشرفت آن به ۹۷ درصد رسیده است. همچنین احداث مدول سوم واحد آهن‌سازی به ظرفیت ۱.۷۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال، واحد تولید گازهای صنعتی شماره، افزایش ظرفیت سیلوهای آهن اسفنجی، ایستگاه کاهش فشار گاز طبیعی شماره ۲، تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی و تعویض و ارتقای ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی شماره ۲ به ۱۴۰ مگا ولت آمپر از مهم‌ترین طرح‌های در حال اجرا به شمار می‌روند. در همین حال طرح توسعه ظرفیت به ۳.۲ میلیون تن تختال در سال، احداث مدول چهارم آهن‌سازی به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی در سال، احداث کارخانه نورد گرم پیوسته، احداث واحد تولید گازهای صنعتی شماره ۳، توسعه پست برق ۲۳۰ و ارتقای شبکه توزیع برق و ایستگاه کاهش فشار گاز طبیعی شماره ۳ از مهم‌طرح‌های در حال مطالعه و مهندسی هستند.

در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان، حسابرس و بازرس قانونی بندهای خود از گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و مدیرعامل و معاونان به آن پاسخ دادند. همچنین سهامداران سوالات خود را در خصوص گزارش هیئت مدیره و عملکرد شرکت پرسیدند و مدیرعامل و معاونان فولاد هرمزگان به آن‌ها نیز پاسخ دادند.

در پایان مجمع عمومی فولاد هرمزگان، گزارش فعالیت هیئت مدیره به تصویب سهامداران رسید. همچنین سهامداران با تقسیم ۶۵۰ ریالی سود به ازای هر سهم موافقت کردند تا باقیمانده سود توزیع نشده در اختیار شرکت به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای قرار گیرد.

2

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۸
شناسه مطلب : 50829
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی