در مجمع‌عمومی سالیانه شرکت و با حضور چشمگیر سهامداران مطرح شد:رشد تولید، فروش، صادرات و سودآوری در فولاد کاوه جنوب کیش
مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام این شرکت روز چهارشنبه 31 خردادماه 1402 با موضوع استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره، تعیین پاداش هیئت‌مدیره و سایر موارد که در صلاحیت مجمع بوده در هتل هرمز بندرعباس و با حضور بیش از ۷۸ درصدی سهام‌داران و تمامی اعضای هیئت‌مدیره، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد که در پایان جلسه مجمع، به‌ازای هر سهم مبلغ 690 ریال سود مصوب گردید. همچنین صورت‌های مالی شرکت به تصویب مجمع رسید و اعضاء هیئت‌مدیره شرکت نیز با اکثریت آرا برای یک سال دیگر در سمت‌های خود ابقا شدند.

به گزارش  چیلان ، مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام این شرکت روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ با موضوع استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره، تعیین پاداش هیئت‌مدیره و سایر موارد که در صلاحیت مجمع بوده در هتل هرمز بندرعباس و با حضور بیش از ۷۸ درصدی سهام‌داران و تمامی اعضای هیئت‌مدیره، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد که در پایان جلسه مجمع، به‌ازای هر سهم مبلغ ۶۹۰ ریال سود مصوب گردید. همچنین صورت‌های مالی شرکت به تصویب مجمع رسید و اعضاء هیئت‌مدیره شرکت نیز با اکثریت آرا برای یک سال دیگر در سمت‌های خود ابقا شدند.

 

رشد ۷.۵ درصدی تولید فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۱

به گزارش  چیلان  به نقل از روابط‌عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش،  در ابتدای این مراسم مهندس حسینی مدیرعامل شرکت گزارشی از عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ را قرائت کرد و اظهار داشت: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سالی که گذشت اقدامات مهمی را در راستای بهره‌وری، رشد تولید و فروش انجام داده از همین رو در اکثر شاخص‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد کمی و کیفی بوده است.

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب با اشاره به دستاوردهای شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های اعمال شده در تأمین برق و گاز، سختی‌های موجود در مسیر صادرات و انتقال ارز حاصل از صادرات و واردات مواد اولیه و قطعات یدکی به داخل کشور، در سایه الطاف الهی و حمایت سهام‌داران و ذینفعان، تولید یک میلیون و ۵۴۳ هزار تن شمش فولادی و رشد ۷.۵ درصدی نسبت به سال قبل را شاهد بوده‌ایم. وی با اشاره به افزایش سرمایه‌های صورت‌گرفته در سنوات قبل، سرمایه شرکت را ۳۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این سرمایه شامل ۳۲ میلیارد سهم به ارزش اسمی هر سهم  ۱۰۰۰ ریال است. وی عنوان کرد: شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس با بیش از ۵۳ درصد از سهام، بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است.

سهم ۸.۲ درصدی فولاد کاوه جنوب کیش از تولید شمش فولادی کشور

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش خبر داد: در سال ۲۰۲۲  ایران با تولید ۱۸ میلیون و ۷۴۳ هزار تن بیلت و بلوم رتبه دهم جهان را در میان تولیدکنندگان فولاد و سهم ۱.۶درصدی از تولید فولاد خام جهان و سهم ۷۱ درصدی از تولید خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. وی عنوان داشت: فولاد کاوه جنوب کیش با تولید بیش از یک میلیون و ۵۴۳ هزار تن بیلت در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۸.۲ درصد از بیلت کشور را تولید نموده است.

مهندس حسینی در خصوص آمار فروش این شرکت نیز بیان داشت: فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۱  با فروش یک میلیون و ۵۶۲ هزار تن بیلت، رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل را داشته به طوری که در فروش داخلی رشد ۲۲ درصدی به ثبت رسیده و همچنین در رینگ صادراتی ۳۴.۹۹۱ تن محصول را به فروش رسانده است. بنابراین در فروش صادراتی رشد یک‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مشاهده می شود. ارزش صادرات فولاد کاوه جنوب کیش هم ۴۸۶ میلیون دلار به مبلغ ۱۳۷.۵۸۰.۵۲۲ میلیون ریال و ارزش فروش داخلی و رینگ صادراتی به مبلغ ۸۸.۹۶۸.۷۱۰  میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ ثبت شده است. جمع کل ارزش فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز از مبلغ ۱۸۸.۴۸.۲۵۲ میلیون ریال به ۲۲۶.۵۴۹.۲۴۲ میلیون ریال در سال مورد گزارش رسیده است. مهندس حسینی تعداد کارکنان مستقیم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را بالغ بر ۲ هزار نفر عنوان کرد و افزود میانگین سنی کارکنان شرکت در سال گذشته، ۳۵ سال بوده است.

رشد ۲۸ درصدی سود خالص فولاد کاوه جنوب کیش

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش عملکرد مالی این شرکت در سال ۱۴۰۱ را شفاف عنوان کرد و افزود: در این سال درآمد عملیاتی شرکت، نسبت به دوره قبل رشد ۲۱ درصدی و سود عملیاتی رشد ۳۸ درصدی و سود خالص رشد ۲۸ درصدی داشته است.

photo ۲۰۲۳ ۰۶ ۲۸ ۱۶ ۱۴ ۰۳

سال ۱۴۰۲ سال رشد تولید و شکوفایی در فولاد کاوه جنوب کیش

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش سال ۱۴۰۲ را سال رشد تولید در فولاد کاوه عنوان کرد و افزود: ما به پشتوانه نیروی جوان و متخصص شرکت، موفق به شکستن رکوردهای متعدد شدیم. وی اضافه کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۵۱۶ هزار تن تولید شمش فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد حدود ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. وی همچنین تصریح کرد: این آمار و ارقام نشان‌دهنده آن است که در زمینه فروش از نظر مقداری ۲۰ درصد و از نظر ریالی ۶۹ درصد نسبت به سه‌ماهه سال قبل رشد داشته ایم و ان‌شاءالله با مدیریت محدودیت‌ها این اعداد نویدبخش سال مالی بسیار خوبی برای سهام‌داران فولاد کاوه جنوب کیش خواهد بود. مهندس حسینی اضافه کرد: محصولات شرکت به‌صورت کاملاً شفاف از طریق بورس کالا و مزایده به فروش می­رسد.

photo ۲۰۲۳ ۰۶ ۲۸ ۱۶ ۱۴ ۰۵

تولید پایدار، استراتژی فولاد کاوه جنوب کیش

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تولید پایدار یادآور شد: استراتژی و نگاه ما تولید پایدار است؛ لذا در بلندمدت باتوجه‌به حجم عظیم سرمایه‌گذاری انجام شده، باید ثبات تولید و سودآوری شرکت حفظ شود. وی عنوان داشت: در واحدهای صنعتی دو مقوله ظرفیت اسمی و ظرفیت عملی وجود دارد که باتوجه‌به محدودیت‌ها و فرصت‌ها شکل می‌گیرد که متأسفانه محدودیت‌ها سدی در راه دستیابی به ظرفیت اسمی است و فولاد کاوه نیز از این امر مستثنی نیست. وی ظرفیت اسمی فولاد کاوه جنوب کیش را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و در محدودیت انرژی نیز خبر از مطالبات ایجاد نیروگاه برق داد و افزود: در تلاش هستیم تا از طریق احداث نیروگاه، مسیر تولید پایدار را برای سال‌های آتی هموارتر سازیم. وی تصریح کرد: در راستای تأمین پایدار آب موردنیاز کارخانه، علاوه بر دو مخزن ۱۰ هزارمترمکعبی موجود، در سال گذشته اقدام به احداث یک مخزن ۱۷ هزار مترمکعب نموده و این مخزن آب‌گیری نیز شده و از این طریق ذخیره آب موردنیاز واحدهای تولیدی از ۱۷ ساعت به ۴۸ ساعت ارتقا داده شد.

جزئیات پروژه‌های فولاد کاوه جنوب کیش  

مهندس حسینی اذعان داشت: فولاد کاوه در راستای تولید پایدار و مستمر اقدام به مشارکت در احداث کارخانه گندله‌سازی شهرستان خواف با ظرفیت ۵ میلیون تن در سال کرده و مدول سوم احیاء  مستقیم شرکت با ظرفیت یک میلیون تن در سال هم در داخل مجتمع شروع شده و همچنین ظرفیت مخازن آب به میزان ۱۷ هزار مترمکعب و ظرفیت مخازن آهک به میزان ۱۴۰۰ تن افزایش پیدا کرده است. همچنین برای بهینه‌سازی زمان انتقال مواد اولیه و افزایش راندمان تولید، ظرفیت انتقال باندهای cv15 و cv11 از ۳۰۰ تن در ساعت به ۶۰۰ تن در ساعت افزایش‌یافته و کولینگ‌تاور ۱ و ۲ آهن‌سازی را به‌منظور ارتقاء راندمان مدول‌های احیاء مستقیم ایجاد و به بهره‌برداری رسانده­ایم.

کاهش ریسک تأمین مواد اولیه فولاد کاوه جنوب با احداث گندله‌سازی ۵ میلیون‌تنی

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه گندله‌سازی شهرستان خواف افزود: این کارخانه با ظرفیت اسمی ۵ میلیون تن در سال در دست اجراست و فولاد کاوه مالکیت ۴۹درصدی سهام این کارخانه را در اختیار دارد و با بهره‌برداری از این پروژه در کنار مدول سوم احیاء، گامی مؤثر در تکمیل زنجیره تأمین شرکت خواهد بود.

وی در مورد مشارکت در احداث واحد گندله‌سازی نیز تصریح کرد: دارابودن زنجیره تأمین تولید در صنعت فولاد در آینده‌ای نه‌چندان دور از اهمیت بسزایی برخوردار است و در میان‌مدت و بلندمدت رقابت‌پذیری در بازارهای داخلی و خارجی را موجب خواهد شد؛ لذا واحد گندله‌سازی شهرستان خواف ازاین‌حیث جایگاه تعیین‌کننده‌ای در تکمیل زنجیره تولید ما خواهد داشت و بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند ریسک تأمین مواد اولیه را کاهش یا حذف نماید.

 

پروژه احداث مدول سوم آهن اسفنجی ظرف ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه در پاسخ به سؤال سهام‌داران در مورد مدول سوم آهن اسفنجی و آخرین وضعیت احداث آن گفت: هم اکنون اقدامات لازم جهت اخذ مجوزها، انتخاب و حصارکشی زمین، تعیین تکنولوژی تولید، گزینش پیمانکار EP، عملیات ژئوتکنیک، مهندسی سیویل انجام شده و عملیات اجرایی سیویل شمع‌ها نیز آغاز شده و ان‌شاءالله ظرف مدت ۲۴ ماه از تیرماه ۱۴۰۲ این پروژه با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت‌گرفته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

2

تاریخ انتشار : ۸ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
شناسه مطلب : 51106
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی