یکی دیگر از طرح های پیشران پیشرفت اقتصادی ایران در غرب کشور کلید خورد؛آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه کنسانتره دومیلیون تنی گلالی در کردستان
مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه ۲ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن گلالی در استان کردستان با حضور گسترده مردم، مسئولین استان و مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، صبانور و فولاد کردستان روز سه شنبه ۱۳ تیرماه در محل اجرای طرح برگزار شد.

به گزارش  چیلان ،دکتر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، با اشاره به این که این پروژه یکی از طرح‌های ۴۸گانه پیشران پیشرفت اقتصادی کشور است، بیان کرد: سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این طرح بالغ بر ۷۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد و توسط شرکت صبانور اجرا خواهد شد.

این واحد صنعتی پس از بهره‌برداری بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره در غرب کشور خواهد بود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این کارخانه در مهرماه ۱۴۰۴ به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و اشتغال‌زایی آن به میزان ۲۰۰ شغل به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم خواهد بود.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های هلدینگ توسعه معادن و فلزات در استان کردستان توضیحاتی ارائه کرد و ادامه داد: طی یک دهه آینده ظرفیت تولید فولاد کشور احتمالا به بیش از ۷۵ میلیون تن خواهد رسید؛ بنابراین یکی از معضلات اصلی صنعت در آینده تأمین مواد اولیه برای این حجم تولید خواهد بود. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این راستا با استفاده از توان متخصصین برجسته کشور، به سهم خود برنامه‌هایی جدی را دنبال می‌کند؛ به عنوان نمونه، تنها در شرکت صبانور سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزارمتر حفاری صورت گرفته و مجموعا ۸۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن کشف شد تا هم‌زمان با اجرای پروژه‌هایی از این دست، در تأمین خوراک آن در آینده مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل «ومعادن» افزود: پیمانکاران و مجریانی برای اجرای پروژه کارخانه تولید کنسانتره دومیلیون تنی گلالی انتخاب شده‌اند که همه از حرفه‌ای‌های صنعت هستند و با پشتوانه سالیان متمادی تجربه و توانمندی و تخصص، عملیات را جلو خواهند برد.

دکتر سعد محمدی ضمن تشکر ویژه از نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، استاندار کردستان و سایر مسئولین محلی بابت همکاری‌ها و پی‌گیری‌های مستمر، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما بعنوان یک مجموعه توسعه‌محور، سرمایه‌گذاری‌های مهمی در استان کردستان داشته‌ایم. در فولاد کردستان حدود ۳۰۰ میلیون یورو و برای پروژه تولید آهن اسفنجی نیز ۱۲۰ میلیون یورو در حال سرمایه‌گذاری هستیم.

در پروژه حاضر هم بالغ بر ۷۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داریم و انتظار می‌رود برای تسریع اجرای پروژه‌ها و منتفع‌شدن مردم منطقه و تأمین منافع سهامداران مجموعه، همکاری و هماهنگی که در این استان و سایر نقاط کشور با مدیران و مسئولین وجود دارد، همچنان با قوت ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: در کنار این پروژه امکان سرمایه‌گذاری در طرح‌های دیگر استان هم وجود دارد که ان‌شاءالله با هماهنگی و تعامل مدیران استان در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

دکتر سعدمحمدی بر لزوم استفاده از نیروهای بومی برای اجرا و بهره‌برداری از پروژه های این مجموعه و تأمین حداکثری نیازهای طرح از داخل استان در جهت انتفاع مردم و توسعه اقتصادی بیشتر این استان تاکید کرد.

 

محمد کلانتری، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی صبانور، در این برنامه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط این شرکت ارائه کرد و در پایان استاندار کردستان و مسئولان منطقه طی سخنانی به ظرفیت‌های مختصص و فنی بومی اشاره کرده و از همراهی و همکاری شرکت صبانور و مجموعه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه تقدیر و تشکر کردند.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۲
شناسه مطلب : 51284
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی