معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خبر داد:سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومانی فولادسازان بزرگ کشور بر استخراج سنگ آهن
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور «ومعادن» از سرمایه‌گذاری 1400 میلیارد تومانی شرکت‌های بزرگ فعال در زنجیره فولاد کشور بر یک پروژه اکتشاف سنگ آهن خبر داد و از اطلاع‌رسانی درباره دستاوردهای آن در ماه‌های پیش رو گفت.

محمدحسین قائمی‌راد، معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگوی اختصاصی با  چیلان  از به ثمر رسیدن دستاوردهای شرکت پایا در زمینه اکتشاف ذخایر سنگ آهن در چند ماه پیش رو خبر داد. او در توضیح بیشتر در این باره گفت: پایا یک کنسرسیوم اکتشافی است که اواخر دهه ۹۰ با این هدف که محدوده‌ای به ابعاد ۶۰ هزار کیلومتر مربع بدون مزایده را از دولت دریافت کند تشکیل شد.

وی افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ماهان سپاهان، سرمایه‌گذاری صدر تامین، گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری غدیر، ذوب آهن اصفهان و معدنی و صنعتی صبانور سرمایه‌گذاران این کنسرسیوم را تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: کنسرسیوم پایا با هدف تجمیع سرمایه‌ها و دستیابی به امکان اجرای حفاری‌های عمیق و بهره‌مندی از فناوری‌های روز برای اکتشاف ذخایر سنگ آهن و تامین مواد اولیه شرکت‌های یادشده تشکیل شده است. این شرکت‌ها همگی در تولید محصولات زنجیره فولاد فعالیت دارند.

قائمی‌راد در ادامه از آغاز فعالیت‌های اکتشافی در پایا خبر داد و خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها ابتدا با مجموع سرمایه ۶۰ میلیارد تومان به این پروژه وارد شدند و همگی سهمی برابر داشتند؛  این سرمایه حدود شش ماه پیش به ۵۶۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مصوب شد تا پایان مهر ماه سال جاری به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رشد یابد، با توجه به افزایش سرمایه یادشده در دو تا سه ماه آینده اخبار خوبی از پیشروی این پروژه به اطلاع عموم خواهد رسید.

او تصریح کرد: با این حجم از سرمایه‌گذاری دستاوردهای اکتشافی این شرکت افزایش خواهد یافت و مواد اولیه موردنیاز تولید در زنجیره فولاد تامین خواهد شد، آن هم در شرایطی که صنعت فولاد کشور با توجه به چشم‌انداز ۵۵ میلیون تن در سال با کمبود سنگ آهن رو‌به‌رو است.

2

تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۵۹
شناسه مطلب : 51845
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی