نشست ترمیم ساختار کمیته فنی متناظر TC17 در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران برگزار شد
نشست ترمیم ساختار کمیتۀ فنی متناظر  INSO/ISO/TC17 با عنوان "فولاد" با حضور مدعوينی از اداره کل استاندارد استان خوزستان، شرکت‎ها، دانشگاه‎ها، انجمن‌ها، ادارات کل استانی و سایر ارگان‌های مرتبط سراسر کشور و با همكاري و حضور كارشناسان و علاقه مندان، در محل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران (محل استقرار دبیرخانه کمیته فولاد) برگزار گردید.

به گزارش  چیلان ، نشست ترمیم ساختار کمیتۀ فنی متناظر  INSO/ISO/TC17 با عنوان “فولاد” با حضور مدعوینی از اداره کل استاندارد استان خوزستان، شرکت‎ها، دانشگاه‎ها، انجمن‌ها، ادارات کل استانی و سایر ارگان‌های مرتبط سراسر کشور و با همکاری و حضور کارشناسان و علاقه مندان، در محل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران (محل استقرار دبیرخانه کمیته فولاد) برگزار گردید.

این نشست با هدف انتخابات ترمیم ساختار کمیته فنی متناظر TC17 سازمان بین المللی ISO و کمیته‌های فرعی با موضوع فولاد و روش‌های نمونه گیری و توسعه محصول با همکاری و نظارت سازمان ملی استاندارد ایران انجام شد.

در این نشست گزارشی از عملکرد کمیته از ابتدای تاسیس تا پایان خرداد ماه سال جاری توسط رئیس کمیته آقای دکتر سید رضا علوی زارع ارائه شد. پس از آن سرکار خانم مهندس مینا دایی، مسئول حوزه مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، مطالبی در خصوص ساختار سازمان بین المللی ایزو، وظایف کمیته های فنی متناظر و هیات رئیسه و اعضا، کمیته فنی TC17 ، اهداف توسعه پایدار و سامانه جدید مطالبی ارائه دادند.

در ادامه معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان خوزستان، سرکار خانم دکتر خوشنام، به ارائه مطالبی دربارۀ اهمیت کمیته و هدف از تشکیل کمیته‎های فنی متناظر و لزوم مشارکت هر چه بیشتر در این حوزه و توان و تخصص کارشناسان داخلی جهت آشنایی حضار پرداخت.

سپس مهندس صادق پارسایی منش معاون برنامه ریزی و توسعه گروه ملی صنعتی ایران با بیان مطالبی در خصوص توان و پتانسیل شایسته شرکت گروه ملی، به افزایش انگیزه و لزوم گسترش همکاری‌های بین المللی پرداخت.

11 130

در پایان حاضرین در جلسه که کاندیدای مسئولیت بودند، با معرفی و شرح مختصری از فعالیت‌ها، آمادگی خود را جهت پذیرش مسئولیت دبیر/رئیس و نائب رئیس اعلام کردند که پس از انتخابات و رای گیری، آقایان دکتر رضا علوی زاری بعنوان رئیس، مهندس محمود اکابر نائب رئیس و مهندس صولت بیرگانی نیا بعنوان دبیر کمیته برای مدت ۳ سال انتخاب شدند.

از آنجایی که کمیته متناظر، ساماندهی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و ارائه نقطه نظرها و آراء طرف‌های ذینفع و نظرات مبتنی بر منافع، مصالح و توسعه صنعتی کشور را در بر دارد، عملکرد دبیرخانه کمیته فنی متناظر INSO/ISO/TC17 اهمیت فراوانی را در بر خواهد داشت و به نوعی استقرار دبیرخانه کمیته‌های فنی متناظر فولاد در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران فرصتی طلایی با هدف دستیابی به تعامل موثر و کارآمد در صنعت فولاد کشور می‌باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹
شناسه مطلب : 51993
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی