تولید و تنوع بالای محصولات شرکت ورق خودرو در تأمین نیاز صنعت خودرو کشور
مدیر تکنولوژی شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: این شرکت محصولات متنوعی از جمله گریدهای خودرویی شامل ورق‌های فولاد کششی و کششی عمیق و فولادهای استحکام بالای دوفازی برای تأمین نیاز صنعت خودرو کشور تولید می‌کند.

به گزارش  چیلان ،بهمن مهراد مدیر تکنولوژی شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تولید ورق‌های فولادی را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرد که از جمله این محصولات می‌توان به ورق‌های فولاد کششی و کششی عمیق شامل گریدهایی نظیر DX۵۱ ,DX۵۲ ,DX۵۳ ,DX۵۴ ,DX۵۶ اشاره کرد.

ورق‌های فول‌هارد این گرید در شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شوند و ورق خودرو وظیفه عملیات آنیل و گالوانیزه کردن را به عهده دارد. وی گفت: گریدDX۵۴ یکی از پرمصرف‌ترین ورق ها در خودروهای کشور است که این محصول طی سال‌های گذشته از محصولات پردرخواست و پرتولید این مجموعه است. به طور کلی در خانواده فولاد کششی و کششی عمیق شرکت ورق خودرو با دست پُر در حال خدمت‌رسانی به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور است.

مدیر تکنولوژی شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری افزود: فولادهای با استحکام بالا از جمله ورق‌های کاربردی دیگری است که در شرکت ورق خودرو تولید می‌شود که E۲۷۵،HE۲۷۵،E۳۳۵،HE۳۳۵،E۳۹۰،P۲۲۰،P۲۶۰،SPFC۳۴۰،BH۱۸۰،BH۲۲۰، برخی از این محصولات تولید شده طی سال‌های گذشته است.

البته در بخش فولادهای با استحکام بالا SPFC۳۹۰, SPFC۴۴۰,FB۴۵,FB۶۰ نیز از جمله محصولاتی هستند که در خطوط شرکت دربرنامه تولید و تست قرار دارند و در حال گذراندن مراحل نهایی تأیید هستند.

وی خاطر نشان کرد: تولید فولاد استحکام بالای دوفازی از جمله DP۶۰۰ نیز یکی از اتفاقات خوبی است که طی سال‌های گذشته در ورق‌خودرو رخ داده است. مهراد تصریح کرد: ورق خودرو علاوه بر دستیابی به رکوردهای کمی و کیفی در زمینه محصولات خودرویی، طی سال‌های گذشته در حوزه محصولات کاربردی موفق به تولید ۳ گرید جدید به طور میانگین در هر سال شده که این موفقیت با تلاش کارکنان واحدهای مختلف به دست آمده است.

وی تأکید کرد: ورق رویه یکی از ورق‌های پرکاربرد در صنعت خودرو هستند که در بدنه استفاده می‌شوند و به لطف الهی و با تلاش کارکنان شرکت ورق خودرو و همکاری نزدیک میان فولاد مبارکه و این شرکت، امروز قابلیت تولید این محصولات در کشور وجود داشته و حتی نمونه‌های تولید شده نیز برای خودروسازان ارسال شده و تأییدیه‌های از برخی مشتریان گرفته شده و در حال تجاری‌سازی آن‌ها هستیم است.

مدیر تکنولوژی شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ایران‌خودرو، سایپا و صنعت قطعه‌سازی شامل شرکت‌های بزرگ و کوچک به صورت مستقیم و غیرمستقیم از جمله مشتریان محصولات ورق‌خودرو هستند.

به جرأت می‌توان گفت ورق‌خودرو می‌تواند بالای ۹۵ درصد تقاضای خودروسازان در بخش گالوانیزه را تأمین کند که البته ۵ درصد باقی‌مانده مربوط به محدودیت‌های تولید نظیر محدودیت‌های ابعادی یا مواد اولیه است. شایان ذکر است؛ هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در تاریخ ۲۲ الی ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود که شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه در غرفه گروه فولاد مبارکه حضوری فعال دارد.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۳
شناسه مطلب : 52941
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی