میزان سرباره در حوضچه مذاب شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به کمتر از ۱۰ درصد رسید
میزان بالای سرباره در شرکت های فولادی همواره موجب تحمیل زیان قابل توجهی را به این شرکت ها می شود و کاهش سرباره از دغدغه های مهم و اساسی شرکت ها به ویژه مجموعه های فولادی است.

به گزارش  چیلان ، فردین علیمیرزایی مدیر تولیدشرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام خبر کاهش ایجاد سرباره در شرکت ورق خودرو به زیر ۱۰درصد گفت:شرکت ورق خودرو هزینه چشم گیری بابت ایجاد سرباره حوضچه مذاب متحمل می شد و این موضوع ما را برآن داشت تا برنامه ریزی دقیق ونصب تجهیزات لازم درصد ایجاد سرباره را به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم.

علیمیرزایی با اشاره به اینکه این طرح درقالب کارگروه پروژه های کاهش هزینه شکل گرفت، گفت: پس از مطالعات اولیه، تهیه طرح و نقشه مهندسی توسط تیم کارشناسی داخلی صورت پذیرفت و با استفاده از ظرفیت های موجود کلیه مراحل شامل طراحی، ساخت و راه اندازی پروژه در کمتر از یک ماه با موفقیت به پایان رسید.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح به طور مستقیم صرفه جویی معادل ۱۲۰ میلیارد ریال حاصل از کاهش هزینه های مصرف فلزات روی و زاماک برای یک سال حاصل میگردد.

وی با بیان اینکه این موفقیت با تلاش و کوشش کارکنان واحد های تولید،تعمیرات و دفتر فنی شرکت ورق خودروبدست آمده تصریح کرد: ایجاد حس خودباوری کارکنان در توانمندی برای انجام اقدامات بزرگ به منظور صرفه جویی در حوزه های مختلف از جمله مصارف انرژی و مشارکت در انجام طرح هایی که در راستای خودکفایی در کشور درجریان است از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تنها تولید کننده محصولات گالوانیزه ویژه استفاده در صنعت خودروسازی کشور است که با تولید تمامی نیاز خودروسازان کشور، نقش برجسته ای در خودکفایی صنایع خودروسازی کشور ایفا نموده است.این شرکت زیر مجموعه گروه صنعتی فولاد مبارکه است.

ورق خودرو 10

2

تاریخ انتشار : ۵ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۶
شناسه مطلب : 55799
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی