با حضور وزیر صمت، فاز دوم مجتمع ذوب آهن بیستون کرمانشاه پیش راه اندازی شد
فاز دوم مجتمع ذوب آهن بیستون کرمانشاه به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال امروز شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، مورد پیش راه اندازی قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ،در این مراسم که محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز حضور داشت رییس هیات مدیره مجتمع ذوب آهن بیستون اظهار کرد: مجموعه ذوب آهن بیستون فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ و به طور رسمی در قالب سه فاز ریخته گری، احیاء و نیروگاه آغاز کرد و توانست در سال ۱۳۹۷ فاز نخست خود را در بخش ریخته گری مورد بهره برداری قرار دهد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این فاز که قادر است سالانه ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند برای ۴۷۲ نفر نیز اشتغال ایجاد شود.

رییس هیات مدیره مجتمع ذوب آهن بیستون با بیان اینکه روند پذیرش این مجتمع در بورس نیز اخذ و به زودی سهام آن عرضه خواهد شد یادآور شد: متاسفانه روند صادرات فولاد از کشور به خارج با مشکلاتی مواجه شده است که امیدواریم با رفع این مشکلات شتاب بیشتری بگیرد.

مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون در سال ۱۳۹۸ با حضور رییس جمهور وقت در شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه به بهره برداری رسید.

این طرح در هفت کیلومتری شهر هرسین و در جنوب شرقی کرمانشاه و در درون مجتمع جهان فولاد غرب قرار دارد.

2

تاریخ انتشار : ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۰
منبع : ایرنا
شناسه مطلب : 53468
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی