رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش تاب آوری در صنعت فولاد: صنعت فولاد در بازار سرمایه جایگاه ویژه ای دارد/ تامین نیاز داخل اولویت بورس کالا
مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش تاب آوری در صنعت فولاد گفت: صنعت فولاد در بازار سرمایه جایگاه ویژه ای دارد و سهمی بیش از ۳۰ درصد از کل سودآوری در این بازار دارد.

به گزارش  چیلان ، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش تاب آوری در صنعت فولاد گفت: صنعت فولاد در بازار سرمایه جایگاه ویژه ای دارد و سهمی بیش از ۳۰ درصد از کل سودآوری در این بازار دارد.

مجید عشقی گفت: بزرگ ترین آفتی که می تواند بر سر راه توسعه اقتصادی کشور قرار گیرد ناامید کردن ملت از اصلاحات است.

وی افزود: همه فعالان در بخش های خصوصی و دولتی همگی یک هدف را دنبال می کنند اما به نظر می رسد در راهکارهایی که اتخاذ می کنند اختلاف نظرهایی وجود دارد از مسیر همین نشست های گفتمانی قابل حل است.

وی ادامه داد: تامین مالی صنعت فولاد و حفظ سرمایه گذاری ها اهمیت زیادی برای بازار سرمایه دارد.

عشقی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ همت بازگشت سرمایه به شرکت های بورسی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در سازمان بورس تلاش بر این است که مصرف انرژی تمام شرکت ها بررسی شود، چه شرکت های انرژی بر و چه غیر از آنها، با این حال توفیق در کاهش مصرف انرژی نیاز به یک برنامه ریزی بلندمدت دارد.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری از محل سود شرکت ها از اولویت های سازمان بورس است و همواره در بورس کالا تامین نیاز داخل در اولویت بوده است .

وی افزود: سیاستگذار فکر می کند با قیمت‌گذاری دستوری می تواند مشکلات را حل کند اما این راهکار موفق نبود‌.

عشقی گفت: تداوم تولید شرکت‌های فولادی در بلندمدت نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی از سود حاصله در طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها است.

وی گفت: بالای ۳۰ درصد سودآوری بازار سرمایه از فلزات اساسی است و منافع میلیون‌ها سهامدار و سهامداران عدالت به صنعت فولاد و دیگر فلزات وابسته است.

وی بیان کرد: چالشی که در صنعت فولاد وجود دارد این است که تصمیمی در خصوص قیمت‌گذاری دستوری و محدودیت شرکت‌ها و گازو انرژی گرفته شود که تمام تصیمات برعکس بوده و نتیجه‌ای حاصل نشده است.

عشقی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ همت بازگشت سرمایه به شرکت‌های بورسی صورت گرفت.

عشقی گفت: همواره سعی کردیم در بورس کالا به نحوی عمل کنیم تا نیاز‌های داخلی با قیمت‌های منطقی تامین شود. سیاست‌گذاران گا‌ها با قیمت‌گذاری دستوری آسیب‌هایی را بر صنایع و بازار آزاد وارد کردند، امید می‌رود با اصلاحات صورت گرفته این مسئله رفع شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۲
شناسه مطلب : 54262
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی