محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در همایش #تاب‌آوری صنعت فولاد تصریح کرد: در صنعت فولاد دنیا چه می‌گذرد؟ / ایران را با فولاد بسازیم
محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در همایش تاب‌آوری صنعت فولاد تصریح کرد: مهم ترین نکته در مقاله تاب آوری شناخت ابعاد مختلف آن است‌‌ نقطه مخالف تاب آوری خستگی و شکست ناشی از تنش هاست. به گفته وی صنعت فولاد از صنایع موفق این کشور است.

به گزارش  چیلان ، محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در همایش تاب‌آوری صنعت فولاد تصریح کرد: مهم ترین نکته در مقاله تاب آوری شناخت ابعاد مختلف آن است‌‌ نقطه مخالف تاب آوری خستگی و شکست ناشی از تنش هاست. به گفته وی صنعت فولاد از صنایع موفق این کشور است.

وی گفت: اگر تنش‌ها نبود امروز در رتبه هشتم جهانی تولید فولاد قرار داشتیم اما امروز بیم آن را داریم که ایتالیا جایگاه دهم را از ایران برباید.

طیب نیا افزود: دولت هند دومین فولادساز دنیا برای صنعت فولاد خود وزارتخانه تعیین کرده است و تلاش کرده رشد تولید را تسهیل کند، در انگلستان مصوبه ای تعیین کرده که بر حسب آن اگر برای فولادسازان انرژی تامین نشود باید به آنها غرامت داده شود،در چین صنعت فولاد از کمک های بلاعوض چند صد میلیارد دلاری دولتی بهره مند است.

وی ادامه داد: در ترکیه به عنوان یکی از رقبای ما انجمن صادرکنندگان فولاد دارد و بزرگترین صادرکننده میلگرد جهان است و از سال ۲۰۱۴ مشوق های زیادی برای تولید از سوی دولت دریافت کرده است. امروز هزینه انرژی در ترکیه به هشت درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت:  ایران باید با این کشورها رقابت کند. قصه پرغصه فولاد یک دهه چالشی را پیش رو دارد.امیدوارم بتوانیم با حمایت و سیاستگذاری های درست و هماهنگ با توسعه صنعت فولاد ایران را با فولاد ایران بسازیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳
شناسه مطلب : 54238
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی