تولید میلگرد سایز ۱۰ میلیمتر «آج ۵۰۰» برای اولین بار در فولاد خراسان
معاون بهره برداری شرکت «مجتمع فولاد خراسان» از تولید یک «محصول نهایی» با خواص ویژه برای نخستین بار در این شرکت خبر داد.

به گزارش  چیلان ، فرشید فضیلتی با اعلام این که تولید میلگرد آج۵۰۰ با سطح مقطع ۱۰ میلیمتر برای نخستین بار در این واحد صورت گرفت، این اقدام را گامی موثر در تنوع بخشی به محصول و بر اساس نیاز بازارهای مقصد صادراتی عنوان کرد.

وی «تنوع بخشی به سبد تولید محصولات نهایی»، «پاسخگویی به نیاز بازارهای هدف» و «کاهش هزینه تولید» به دلیل استفاده از شمش های با کربن پائین را از مزایای مهم تولید این محصول در فولاد خراسان برشمرد و افزود: این محصول، که با کارشناسی، برنامه ریزی و تلاش همکاران متعهد و باانگیزه ی شرکت برای نخستین بار تولید شده، دارای «خواص مکانیکی ویژه ای» نظیر تنش تسلیم و استحکام کششی بالا همراه با انعطاف پذیری مطلوب می باشد.

سرپرست «معاونت بازاریابی و فروش» فولاد خراسان نیز با بیان این که انطباق پذیری تولید با نیازهای بازار، از عوامل مهم حضور موفق در بازارهای جدید، به ویژه مقاصد صادراتی است، پژوهش در نیازهای بازار و انعطاف پذیری و تنوع بخشی به تولید منطبق بر این نیازها را بایسته ای مهم در استراتژی یکپارچه شرکت عنوان کرد و این اقدام همکاران تولید را شایسته تحسین برشمرد.

هیهات، تولید این محصول را بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در بازار های صادراتی «حوزه دریای خزر» دانست و افزود: محصولات تولیدی با خواص آج۵۰۰، از خواسته های طرف های تجاری ما در این منطقه بوده است.

به گفته مدیر کارخانه نورد فولاد خراسان، برای تولید محصول جدید در جلسات متعدد بررسی های لازم در واحد نورد با همکاری واحدهای تولید، نت و دفتر فنی صورت گرفت.

خانی تشریح کرد: تهیه شمش مناسب، تهیه برنامه تولید، برنامه نویسی و آماده سازی غلتک مناسب و آماده سازی واحد QTB در ابتدا نیازهای اولیه برای تولید این محصول بود که نهایتا در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲ به تولید آزمایشی تولید میلگرد سایز ۱۰ انجامید و با اخذ تائید آزمایشگاه کنترل کیفی نورد درتاریخ ۲۵ شهریورماه تولید انبوه آن به تناژ ۳۵۰ تن انجام و آماده بارگیری و ارسال به مقصد شد.

نخعی نیا، رئیس تولید نورد هم ضمن تشکر و قدردانی ازپرسنل واحد های تولید، نت و کنترل کیفیت اظهار داشت: با تولید این محصول انشاءا… به زودی محصول میلگرد سایز ۱۲ نیز با فرایند ترمکس عرضه خواهد شد؛ که این خود باعث کاهش هزینه تولید شمش خواهد شد.

photo ۲۰۲۳ ۰۹ ۲۳ ۲۳ ۰۰ ۳۴

2

تاریخ انتشار : ۳ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۵
شناسه مطلب : 54511
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی