مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی «شهید حاج احمد کاظمی» برابری میزان تولید فولاد مبارکه با فولاد ۵ کشور مهم جهان /۷۰ درصد از قطعات و تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه تولید داخل است
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی «شهید حاج احمد کاظمی» فولاد مبارکه گفت: امروز اصفهان، علاوه بر تمدن و فرهنگ تاریخی خود توسط جوانان پیشتاز، از منظر افتخارآفرینی صنعتی نیز با تولید نزدیک به ۴۵ درصد فولاد کشور به عنوان قطب تولید فولاد ایران شناسایی می‌شود.

به گزارش  چیلان ، لازم است از تمامی شهدای ایران و قهرمانانی که رکورد انسانیت را در تاریخ ثبت کردند و شهدایی که فارغ از افتخارات دفاع مقدس نام آن‌ها برکت آفرین و حماسه آفرین است قدردانی کنیم. اصفهان خطه حماسه‌هاست اصفهان که با تقدیم ۲۴ هزار شهید ۱۰ درصد شهدای کشور را در دفاع مقدس به خود اختصاص داده است.

وی گفت: امروز اصفهان، علاوه بر تمدن و فرهنگ تاریخی خود توسط جوانان پیشتاز، از منظر افتخارآفرینی صنعتی نیز با تولید نزدیک به ۴۵ درصد فولاد کشور به عنوان قطب تولید فولاد ایران شناسایی می‌شود.

طیب نیا گفت: ۷۰ درصد از تجهیزات نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی «سردار حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه از قطعات و تجهیزات تولید داخل اجرایی شده است.

وی افزود: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگترین دستاورد صنعتی پس از انقلاب اسلامی، طرح‌های توسعه خود را همواره با نام شهدا افتتاح کرده است؛ مگامدول‌های واحد احیای مستقیم فولاد مبارکه به نام سردار شهید حاج حسین خرازی مزیّن شد و پس از آن نورد گرم ۲ فولاد مبارکه به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کلید خورد و امروز جمع این سه رفیق بهشتی با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه به نام سردار شهید حاج احمد کاظمی در این شرکت تجلی دیگری یافت.

وی بیان کرد: می‌توان گفت این دستاوردها و افتتاح‌ها همانند حماسه فتح خرمشهر، در صنعت کشور ارزشمند و غرورآفرین است، امیدوارم به برکت رشادت‌های این شهیدان، خیر و برکت این نیروگاه برای مردم استان و تمامی کشور باشد تا در فصل‌های پرمصرف شاهد خاموشی صنایع نباشیم و روند تولید و خلق ارزش افزوده به دلیل کمبود انرژی معطل نماند.

طیب نیا گفت: انقلاب اسلامی به ما آموخت که توکل بر خدا و تکیه بر اراده ایرانی راه برون‌رفت از مشکلات خواهد بود؛ امروز در شرایطی قرار داریم که فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد غرب آسیا و شمال آفریقا در شرایط تحریمی و رکود جهانی در این صنعت و علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود دارد به اندازه تولید برخی از کشورهای جهان به تنهایی تولید فولاد دارد؛ ما در فولاد مبارکه به تنهایی اندازه کل کشور عربستان، اسپانیا، اتریش، استرالیا و مالزی فولاد تولید می‌کنیم و نقش موثر فولاد مبارکه در رسیدن به جایگاه دهم در بین کشورهای تولیدکننده فولاد در جهان، غیر قابل انکار است.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: طلا و نقره مایه تفاخر و فولاد فلز مردم و مایه منفعت برای آن‌هاست، شرکت فولاد مبارکه در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی خود در زمان شیوع ویروس کرونا، برای نجات جان مردم، اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی کشور را به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کل کشور قرار داد.

وی گفت: امروز فولاد مبارکه در پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی سرمایه‌گذاری و باکیفیت‌ترین نیروگاه را وارد مدار تولید کرده و پس از آن سرمایه‌گذاری در توسعه میادین گازی کشور را در دست اقدام دارد.

وی بیان کرد:  فولاد مبارکه اکنون در توسعه راه‌های استان و بهینه سازی مدارس و احداث آن‌ها نقش‌آفرینی می‌کند. اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۴۰۰ هزار نفری ایجاد کرده‌ و مفتخر است مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشتی‌سازی، خودروسازی و لوازم خانگی را تامین می‌کند.

طیب نیا افزود: معتقد هستیم بر مبنای نظر مقام معظم رهبری، صنعت، باید انسان‌ساز باشد.درواقع برخلاف تئوری توسعه غرب، هدف ما در فولاد مبارکه فقط تولید فولاد نیست؛ بلکه هدفمان انسان‌سازی برای ساخت یک ایران آباد و آرمان ما خلق آینده‌ای بهتر برای ایران عزیز است.

وی تاکید کرد: ما مدعی جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی هستیم که امیدواریم با حمایت‌های همیشگی ریاست محترم جمهور که همواره تولید را رکن رکین اقتصاد قلمداد کرده‌اند و همچنین حمایت‌های وزارت صمت، از این پس با محدودیت‌های انرژی و ارزی و صدور بخشنامه‌های خلق الساعه مواجه نباشیم و بتوانیم افتخارات بیشتری برای کشور رقم بزنیم این تعهد ما به خون شهدای گرانقدر ایران اسلامی است که فولاد برای ایران بماند و فولاد مردان قله‌های جدید را فتح کنند.

photo ۲۰۲۳ ۰۹ ۲۹ ۱۷ ۳۹ ۳۹

2

تاریخ انتشار : ۷ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۳
شناسه مطلب : 54706
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی