با رکوردشکنی‌های سه‌ماهه نخست سال میسر شد؛تحقق تمامی برنامه‌های فولاد مبارکه در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲
با تلاش مدیران و کارکنان فولاد مبارکه و علی‌رغم همه محدودیت‌ها در حوزه‌های انرژی و مواد اولیه، به لطف رکوردشکنی های سه ماهه نخست سال، تمامی برنامه‌های این شرکت در تولید آهن اسفنجی، تولید تختال، کلاف گرم و سرد در شش ماه اول سال 1402 محقق شد.

به گزارش  چیلان ،معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: از نخستین روزهای سال که همچنان افزایش تولید به‌عنوان یکی از راهبردهای شعار سال در دستور کار تولیدکنندگان کشور قرار گرفت، مدیران، کارکنان، پیمانکاران و تأمین‌کنندگان فولاد مبارکه با عزمی راسخ‌تر از همیشه مصمم شدند تا با تولید حداکثری اجازه ندهند چالش‌ها موجب بروز التهاب در بازار فولاد کشور شود.

غلامرضا سلیمی در تشریح دستاوردهای فولاد مبارکه در نواحی شرکت و با تأکید بر اینکه در همه موارد همکاران موفق شدند فراتر از برنامه تولید کنند، اعلام کرد: در شش ماه نخست سال جاری با تولید ۴ میلیون و ۴۰ هزار تن آهن اسفنجی ۱۰۳ درصد برنامه‌های شرکت در این حوزه محقق شد. در تولید تختال علی‌رغم اینکه با محدودیت‌های بی‌سابقه برق مواجه بودیم، همکاران پرتوان ضمن رکوردشکنی‌های متعدد در سه ماه نخست سال توانستند با تحقق ۱۰۱ درصد برنامه ۳ میلیون و ۶۵۲ هزار تن فولاد خام تا پایان شهریورماه تولید کنند.

وی در ادامه از تحقق ۱۱۵ درصدی برنامه‌های تولید در ناحیه نورد گرم شرکت خبر داد و گفت: میزان تولید کلاف گرم در کشور که عدم توفیق در تولید آن می‌توانست برای بازار و کارخانه‌های مصرف‌کننده کلاف گرم فولاد مبارکه چالش‌های جدی را فراهم کند، در شش‌ماهه نخست سال جاری به ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تن رسید.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه با اشاره به رشد مصرف در بخش تولید لوازم‌خانگی کشور تصریح کرد: به‌موازات رشد تقاضا در این حوزه خوشبختانه با اقدامات اصلاحی که در ناحیه نورد سرد انجام‌شده هرروز شاهد بهبود کمی و کیفی تولید و عرضه محصولات سرد فولاد مبارکه بوده‌ایم. در همین راستا در نیمه نخست سال جاری با تحقق ۱۰۶ درصد برنامه‌ها، تولید کلاف خام در ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از ۷۸۰ هزار تن عبور کرد.

وی در ادامه سخنان خود تولید چندین گرید جدید و بی‌نیازی کشور از واردات آن‌ها را از دیگر دستاوردهای فولاد مبارکه در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه به‌موازات دستاوردهای شرکت درزمینه تولید در شش‌ماهه نخست، همچنین شاهد به بار نشستن برخی پروژه‌های توسعه شرکت ازجمله مرحله اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی شهید کاظمی، افتتاح ماشین‌های انباشت و برداشت جدید در ناحیه آهن‌سازی، بخش اول تعمیرات اساسی خط تاندم و همچنین پیشرفت قابل‌ملاحظه سایر پروژه‌های توسعه شرکت بوده‌ایم.

سلیمی در خاتمه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش کارکنان، پیمانکاران و تأمین‌کنندگان شرکت، اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اتخاذشده و برنامه‌ریزی‌های خوب پیش‌بینی‌شده تا پایان سال نیز شاهد تحقق اهداف سالانه شرکت باشیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۹
شناسه مطلب : 55580
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی