محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی:فولاد مبارکه درصدد یکپارچه‌سازی و مجموعه‌سازی شرکت‌های فناور کشور است
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی گفت: فولاد مبارکه طی دهه‌های گذشته مسیر ادامه‌داری در حوزه نوآوری شروع کرده است؛ ساخت فولاد مبارکه از دهه ۶۰ آغاز و در دهه ۷۰ نیز تولید در این مجموعه شروع شد؛ امروز علی‌رغم همه محدودیت‌ها، دانش بهره‌برداری در این شرکت نهادینه شد و با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

به گزارش  چیلان ،محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی گفت: فولاد مبارکه طی دهه‌های گذشته مسیر ادامه‌داری در حوزه نوآوری شروع کرده است؛ ساخت فولاد مبارکه از دهه ۶۰ آغاز و در دهه ۷۰ نیز تولید در این مجموعه شروع شد؛ امروز علی‌رغم همه محدودیت‌ها، دانش بهره‌برداری در این شرکت نهادینه شد و با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه در دهه ۹۰ با مشکل تحریم مواجه شد و سطح و دانش بهره‌برداری آن نتوانست ارزش افزوده پایدار را تامین کند و اینجا بود که نهضت بومی‌سازی به مدد تحریم‌ها آغاز و دانش آن در این شرکت نهادینه شد؛ بالای ۹۰ درصد نیاز فولاد مبارکه داخلی‌سازی شده و دانش بومی‌سازی نیز در این مجموعه نهادینه شده است.

وی بیان کرد: امروز در دهه چهارم فعالیت، همچنان نیاز به ارزش افزوده بیشتر هستیم و فراتر از نهضت بومی‌سازی، نیاز به نگاه رو به آینده هستیم. ضریب بهره‌برداری فولاد مبارکه ۱۰۰ درصد است و این یکی از رموز موفقیت و سودآوری این شرکت است. ما هنوز توانایی توسعه تکنولوژی و خلق ارزش افزوده از طریق نوآوری و فناوری را نداریم و همین امر سبب شده تا استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: امروز رقبای جهانی ما علاوه بر تولید فولاد، به اقدامات دیگر نوآورانه نیز می‌پردازند، بنابراین باید توسعه تکنولوژی و خلق ارزش افزوده از طریق نوآوری و دانش را دنبال کنیم. برای تولید حداکثری، زیرساخت‌های زیادی ازجمله توسعه ریلی و نیروگاهی رل ایجاد کرده‌ایم.

وی گفت: فولاد مبارکه نیازمند زیرساخت‌های نوآوری و فناوری است و طی ۱.۵ سال اخیر در این حوزه پرقدرت ورود پیدا کرده و گام‌های جدی برداشته است. فولاد مبارکه درصدد ایجاد زیرساخت و فرایندسازی برای شروع راهی پرشتاب و پرخطر برای استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌هاست.

وی اظهار کرد: فولاد مبارکه پس از انجام سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، امروز در مرحله دوم درصدد طبقه‌بندی، یکپارچه‌سازی و مجموعه‌سازی شرکت‌های فناور است. در این مرحله باید کنسرسیوم‌های متشکل و هدفمندی شکل دهیم و زیرساخت‌های حوزه نوآوری و فناوری را ایجاد کنیم که این حرکت راهبردی و مبتنی بر مطالعات و تجربیات دهه‌های اخیر است.

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه از میان ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان، در بیش از ۲۸ شرکت با موضوعات آب و انرژی، معادن کم‌عیار، تامین تجهیزات و توسعه محصولات، سرمایه‌گذاری کرده است.

photo ۲۰۲۳ ۱۱ ۲۵ ۱۴ ۴۲ ۵۸

2

تاریخ انتشار : ۴ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۱
شناسه مطلب : 56686
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی