عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:استقبال از سومین کنفرانس فولادسازی فولاد هرمزگان فراتر از تصور بود
رئیس هیات اجرایی انجمن تولیدکنندگان و پیشکسوت صنعت فولاد گفت: استقبال از سومین کنفرانس فولادسازی فولاد هرمزگان بسیار زیاد و فراتر از تصور ما بود و به بومی‌سازی دانش این صنعت امیدوار شدم.

به گزارش  چیلان ،نادر سلیمانی، در حاشیه سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: در بومی‌سازی قطعات، طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ۲۶ هزار قطعه در کشور برای زنجیره فولاد شناسایی شده و جای این موضوع در صنعت فولاد خالی است.

وی افزود: در بحث فولادسازی و ریخته‌گری مداوم این صنعت به سمت بومی‌سازی پیش نرفته است. با دعوت مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از این رویداد استقبال کردیم و امیدوار شدیم بتوانیم صنعت بومی کردن قطعات یدکی را که امروز کاهش هزینه واردات ۹۰ دلاری به ازای هر تن برای صنعت فولاد به ارمغان آورده و مصرف ارز را به تنها ۵ دلار به ازای هر تن رسانده، وقت آن رسیده که هم در فولادسازی و هم در ریخته‌گری مداوم صاحب دانش شویم.

وی افزود: با استقبالی که از سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان صورت گرفت، به بومی‌سازی دانش این صنعت امیدوار شدم؛ چراکه این توان را کشور دارد تا فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را توسعه دهد و از این دانش بتوانیم برای اخداث واحدهای فولادسازی در کشورهای همجوار استفاده کنیم و صادرکننده دانش شویم.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ایران تصریح کرد: امروز با قاطعیت می‌توان بیان کرد با توجه به ظرفیت ۴۵ میلیون تنی نصب شده و ۳۳ میلیون تنی تولید در کشور، بنابراین برگزاری کنفرانس‌های تخصصی همچون سومین کنفرانس فولادسازی فولاد هرمزگان می‌تواند به رفتن به سمت فولاد سبز و کربن‌زدایی از فولاد و رفع آلودگی‌ها به طور موثر کمک کند. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند در این زمینه وارد شوند و به صنعت فولاد کمک کنند تا هم بتوانیم فولاد سبز تولید کنیم و هم در توسعه کشور موفق باشیم.

2

تاریخ انتشار : ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱
شناسه مطلب : 58404
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی