ظرف دو سال آینده طرح مصوب طرح جامع فولاد به مجموعه صنعت وفولاد معدن کشور ابلاغ می شود
امیدواریم تا پایان امسال شاهد رکورد ۸ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در حوزه فولاد باشیم.

به گزارش  چیلان ، دکتر محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که آینده امیدبخشی را در حوزه صنعت مشاهده می‌کنیم، گفت: صنعت فولاد کشور در حال طی کردن روند رو به رشدی است و در ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید موفق بوده است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید کار مطالعات طرح جامع فولاد کشور به پایان رسیده است و در دو سال آینده طرح مصوب آن به مجموعه صنعت و معدن کشور ابلاغ خواهد شد.

شریعتمداری تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که تحقق این طرح انجام می‌دهد آن است که باعث ایجاد توازن در صنعت فولاد کشور می‌شود زیرا این مساله مهمترین مشکل فولاد کشور است.

وی عنوان کرد: بالغ بر ۱۳۰ میلیون تن مجوز احداث فولاد جدید در نقاط مختلف کشور صادر شده است اما باید با واقعیت‌نگری، بخش قابل‌ملاحظه‌ای از این طرح‌ها را از دستور کار خارج کرد.

شریعتمداری اظهار کرد: باید مجموعه منابع موجود را به سمت فعالیت‌های مولد و زودبازده هدایت کرد و باید تلاش شود تا به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام در حداقل زمان ممکن برسیم.

وی افزود: علی‌رغم همه تحریم‌هایی که وجود دارد، در زمینه ایجاد ظرفیت جدید در زنجیره فولاد رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر در مقام چهاردهم تولید فولاد در جهان هستیم.

شریعتمداری گفت: در صادرات فولاد قدم‌های بسیار خوبی در کشور برداشته شده است به شکلی که دولت کار صادرات فولاد را از یک‌ونیم میلیون تن آغاز کرد و امیدواریم این میزان در پایان سال ۹۶ به ۸ میلیون تن برسد.

وی بیان کرد: ما امروز نیازمند اشتغال جدید هستیم و باید قدم‌هایمان را در زمینه ایجاد اشتغال در کشور سریع‌تر کنیم. در این زمینه سرمایه‌گذاری مهمترین مساله است.

شریعتمداری تصریح کرد: در ۷ ماهه امسال جوازهای تخصیص داده شده نسبت به سال قبل حدود ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است و این مساله نشان می‌دهد که اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در کشور رو به فزونی است.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
شناسه مطلب : 15690
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی