معاون مالي و اقتصادي فولاد مباركه پاسخ داد:فولاد مبارکه چه میزان بازدهی برای سهام عدالت داشت؟
در روزهای گذشته خبری به نقل از ایرنا منتشر شد که در بخشی از آن به شرکت هایی اشاره شده بود که بخشی از سود سهام عدالت را پرداخت و بخش دیگری را در قالب مطالبات هنوز پرداخت نکرده اند. در این گزارش آمده شرکت فولاد مبارکه با ۴۵۵ میلیارد، گروه مپنا با ۴۱۰ میلیارد و پتروشیمی جم و پتروشیمی بندرعباس هر یک با ۴۰۰ میلیارد ریال از شرکت هایی به شمار می روند که فقط بخشی از سود تقسیمی مجامع خود را بابت تقسیم میان مشمولان سهام عدالت پرداخت کرده اند. فولاد خوزستان با ۲۲۵ میلیارد، پارس سوییچ با ۱۵۵ میلیارد و چادرملو با ۷۵ میلیارد ریال نیز در این فهرست قرار دارند. در همین راستا چیلان مصاحبه ای با معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه اصفهان داشت تا در این خصوص شفاف سازی صورت گیرد.

امیرحسین نادری، معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه اصفهان درخصوص سود پرداخت شده این شرکت بابت سهام عدالت در گفت و گو با  چیلان  شفاف سازی کرد و گفت: با ورود نماد فولاد مبارکه به بورس در اسفندماه سال ۸۵، بلوک ۳۰ درصدی شرکت به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیارد تومان به سهام عدالت واگذار گردید، تا از محل سود نقدی شرکت طی ۱۰ سال این مبلغ به صورت اقساط به حساب خزانه واریز گردد. 

وی افزود: این در حالی است که از زمان واگذاری این سهام به سهام عدالت تا پایان سال مالی ۹۵، بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان سود نقدی به سهام عدالت تعلق گرفته که از این مقدار، ۱۳۴۶ میلیارد تومان به افزایش سرمایه اختصاص یافته و ۲۲۲۰ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده است. این بدان معناست که حدود ۴ برابر قیمتی که سهام عدالت بابت اصل سهام طی ۱۰ سال پرداخت کرده است، سود نقدی دریافت کرده است. 

نادری ادامه داد: همچنین ارزش بلوک سهام عدالت با توجه به قیمت فعلی سهام، حدود ۶۳۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به قیمت واگذاری ۷ برابر رشد داشته است. به بیان دیگر طی ۱۰ سال برای سهام عدالت ۶۰۰ درصد بازده قیمت و ۴۰۰ درصد بازده نقدی از فولاد مبارکه حاصل شده است، یعنی ۱۰۰۰ درصد بازده طی ۱۰ سال یا ۱۰۰ درصد بازدهی به طور متوسط سالانه که به جرأت می توان اذعان کرد که این بازدهی در هیچ یک از شرکت های بورسی یا دیگر حوزه های سرمایه گذاری برای سهام عدالت حاصل نمی شد. 

وی تصریح کرد: در رابطه با سود سال مالی ۹۵، که بالغ بر ۲۲۶ میلیارد تومان می باشد، طبق قانون تجارت، شرکت ها تا ۸ ماه پس از زمان برگزاری مجمع مهلت قانونی پرداخت سود دارند، که در رابطه با سهام عدالت، مبلغ ۱۶۶ میلیارد تومان از ۲۲۶ میلیارد سود سال ۹۵، قبل از مهلت قانونی پرداخت شد و مابقی نیز در سال ۹۷ در حال پرداخت می باشد.

2

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
شناسه مطلب : 17648
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی