گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد منتشر شد:رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد کشور در ۹ ماه نخست سال جاری/​ جزئیات تولید فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در دوره ۹ ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد. طبق آمار منتشرشده، تولید فولاد میانی کشور در ۹ ماهه سال جاری از ۲۳ میلیون تن عبور کرده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی نشان می‌دهد که از نرخ رشد تولید فولاد در تمامی کشورهای فولادساز جهان بالاتر است. این نرخ رشد معادل ۲.۵ میلیون تن فولاد تولیدی بیشتر در نه ماهه سال جاری است.

به گزارش  چیلان ، آمار منتشرشده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای دوره ۹ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که بیشترین نرخ رشد تولید در محصولات نوردی از جمله تیرآهن و میلگرد بوده است. تولید میلگرد در کشور با رشد ۱۵ درصدی در ۹ ماهه سال ۹۹، با حدود یک میلیون تن افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۷.۱ میلیون تن رسیده است. تولید تیرآهن نیز با ثبت رشد ۱۸ درصدی ( معادل ۱۵۰ هزار تن) به مرز یک میلیون تن در ۹ ماهه سال جاری رسیده است.

وضعیت تولید آهن اسفنجی

تولیدکنندگان آهن اسفنجی نیز در ۹ ماهه سال جاری موفق به تولید بیش از ۲۳.۳ میلیون تن از این محصول شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، حدود ۲ میلیون تن معادل ۹ درصد افزایش داشته است. پیشی گرفتن میزان رشد تولید فولاد از آهن اسفنجی یکی از دلایل کمبود این ماده اولیه در زنجیره فولاد و تغییر تعادل عرضه و تقاضای آن و در نتیجه افزایش قیمت آهن اسفنجی ارزیابی می‌گردد.

وضعیت تولید محصولات فولادی در ۹ ماهه نخست سال جاری

در ۹ ماهه سال ۹۹، سهم محصولات تخت و طویل فولادی تولید شده در کشور تقریبا برابر و حدود ۵۰ درصد کل محصول تولیدی است، هر چند سهم محصولات طویل اندکی بیش از این میزان ثبت شده است؛ به طوری که از ۱۶.۶ میلیون تن محصول فولادی تولیدی، ۸.۷ میلیون تن متعلق به محصولات طویل و ۷.۹ مربوط به محصولات تخت است.

علی‌رغم رشد تولید در انواع ورق‌های گرم و سرد، اما همچنان بازار این محصولات به دلیل عدم توزیع مناسب آن نابسامان است. تولید ورق گرم در ۹ ماهه امسال با حدود ۳۵۰ هزار تن افزایش معادل ۶ درصد، به ۶.۶ میلیون تن رسیده و تولید ورق سرد نیز در این مدت با ۴ درصد رشد به بیش از ۲ میلیون تن رسیده است. تولید ورق‌های پوششدار نیز مطابق روند ماه‌های گذشته نسبت به ۹ ماهه سال ۹۸، کاهش داشته و به مرز ۱.۲ میلیون تن رسیده است.

در ۹ ماهه نخست سال جاری، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در ۹ ماه نخست امسال، ۱۶ میلیون و ۶۱۳ هزار تن بوده است.

وضعیت تولید فولاد میانی

طبق آمارهای انجمن فولاد، تولید فولاد میانی کشور در دوره ۹ ماهه نخست سال ۹۹، ۲۳ میلیون و ۲۶ هزار تن بوده است که از این میان، سهم بیلت و بلوم، ۱۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تن و سهم اسلب، ۸ میلیون و ۷۵۶ هزار تن بوده است. تولید بیلت و بلوم در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی و تولید اسلب، رشد ۹ درصدی را تجربه کرده است.

در جدول زیر جزئیات آمار تولید فولاد کشور در دوره ۹ ماهه نخست امسال و مقایسه آن به دوره مشابه سال قبل را ببینید:

تولید فولاد 9 ماهه

2

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸
شناسه مطلب : 34460
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی