دیدار مدیرعامل فولاد خوزستان با اعضای صنایع کوچک استان برگزار شد
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اعضای صنایع کوچک استان دیدار کرد.

به گزارش  چیلان ، این دیدار عصرگاه یکشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ با حضور امیرحسین نظری رئیس سازمان صمت خوزستان و اعضای صنایع کوچک استان و جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان در سالن کنفرانس ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

نظری رئیس سازمان صمت خوزستان در این دیدار اظهار داشت: مجموعه فولاد خوزستان همواره حامی صنایع کوچک است. انتظار داریم به مانند گذشته حمایت‌های مجموعه فولاد خوزستان ادامه‌دار باشد. اعتقاد داریم فعالیت صنایع کوچک ضمن ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری، موجب تامین امنیت استان می‌شود.

وی در ادامه گفت: به منظور آشنایی بیشتر صنایع کوچک با نیازمندی‌های مجموعه فولاد و ایجاد فرصت برابر برای صنایع فعال، پیشنهاد می‌شود، جلساتی به صورت ماهانه و یا فصلی با حضور مدیران‌عامل شرکت‌های صنعتی،‌ تامین‌کنندگان و تولید‌کنندگان تجهیزات با فولاد خوزستان برگزار شود.

نظری افزود: شرکت فولاد خوزستان یکی از واحدهای بزرگ استان است. وظیفه داریم، در جهت موفقیت این شرکت گام برداریم. این شرکت همواره در مسیر ارزش افزوده گام برداشته است.

در ادامه سید علی رضا طباطبایی رئیس هیت مدیره شهرک‌های صنعتی اهواز از ظرفیت پنج شهرک صنعتی با ۱۰۰۰ واحد فعال سخن گفت و افزود: فولاد خوزستان یکی از مشتریان خوش‌نام در میان صنایع کوچک شناخته شده است. اولویت تامین از داخل استان، پرداخت‌های به موقع، سرمایه‌گذاری مستقیم از جمله مواردی هستند که باعث دلگرمی صنایع کوچک شده است.

وی در ادامه گفت: از فولاد خوزستان انتطار داریم،‌ آن دسته از تجهیزاتی که این مجموعه نیاز دارد و تا به امروز از خارج استان تهیه شده‌ را مشخص کند.

صنایع کوچک استان آمادگی سرمایه‌گذاری مستقیم در جهت ساخت و تولید انبوه را دارد. از طرفی از سازمان صمت استان انتظار داریم جوازهای تاسیس و بهره‌برداری را بر اساس نیازهای صنایع بزرگ‌ مانند فولاد خوزستان صادر کند. نتیجه این حرکت، علاوه بر اشتغال‌زایی، باعث حفظ سرمایه استان می شود.
طباطبایی در پایان اظهار داشت: به منظور حمایت از صنایع کوچک و شناسایی تامین‌کنندگان واقعی،‌ از مدیران فولاد خوزستان انتظار داریم،‌ در قراردادهایی که با صنایع کوچک استان منعقد می‌کنند، اطمینان پیدا کنند که فعالیت در استان انجام شود. از طرفی با توجه به تامین ورق شهرک‌های صنعتی با قیمت گزاف از تهران،‌ شرایطی فراهم شود که سهمیه‌ای از نوردکاران داخلی استان به صنایع داخلی اختصاص پیدا کند.

در ادامه علی چنگیزی عضو هیات مدیره انجمن فلزی خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت استان انتظار می‌رود ساخت و خرید قطعات به سمتی حرکت کند که از منابع استان بهره بیشتری برده شود. فولاد خوزستان در مستندسازی فولاد همیشه پیش‌قدم بوده است. از طرفی با توجه به شرایط تورم و افزایش نقدینگی درخواست انجمن‌های صنایع کوچک، افزایش سقف معاملات از ۶۰۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد تومان است.

فرامرز احمدی‌نژاد رییس صنایع همگن و نساجی استان، پوشاک را یکی از نیازهای مهم صنایع دانست و افزود: فولاد خوزستان همواره پوشاک کارکنان را از داخل استان تامین کرده است. از این حیث الگوی مناسبی برای دیگر واحدهای بزرگ استان خوزستان است.

در ادامه امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت: در صنعت فولاد به ازای هر یک شغل، ۲۳ شغل در زنجیره فولاد ایجاد می‌شود. فولاد خوزستان با تولید ۳ میلیون‌ و هشتصد هزار تن رتبه دوم فولاد کشور را در اختیار دارد. برای حفظ جایگاه خوزستان در افق ۱۴۰۴ این مجموعه نیاز به سرمایه‌گذاری مستقیم و همه‌ جانبه دارد. بخشی از این سرمایه‌گذاری در جهت توسعه فولاد خوزستان، از سوی صنایع کوچک انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: استان خوزستان باید به سمت نگاه توسعه‌ای حرکت کند. در صورت تحقق این امر در کنار رشد صنایع بزرگ و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور، صنایع کوچک نیز منتفع می‌شوند. در سال‌های گذشته اولین نمایشگاه بومی‌سازی را با حضور ۶۵ شرکت تامین‌کننده و سازنده قطعات درون‌ استانی برگزار کردیم. دستاورد نمایشگاه انعقاد قرارداد همکاری و حمایت‌ مجموعه فولاد خوزستان از شرکت‌های دانش‌بنیان بود. بنا داشتیم دومین نمایشگاه را در سال گذشته برپا کنیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان گفت: بیشتر فولادهای کشور را فرزندان خوزستان راه‌اندازی کرده‌‌اند، این مهم حکایت از دانش فنی سرشار متخصصان دارد. مجموعه فولاد خوزستان نیازهای تجهیزاتی، مواد اولیه و قطعات خود را از طریق چاپ کتابی رونمایی کرده است. بنابراین تامین‌کنندگان درون استانی می‌توانند با شناسایی نیازهای مجموعه،‌ نسبت ‌به سرمایه‌ گذاری اقدام کنند‌.

پیش از سخنان مدیرعامل، تفضلی معاون خرید فولاد خوزستان،‌ اولویت تامین نیازهای فولاد خوزستان را درون‌ استانی دانست و افزود: شهرک‌های صنعتی خوزستان ظرفیت مناسبی در جهت تامین نیازهای صنایع استان در اختیار دارند. باید با کمک گرفتن از قوانین، شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که تولید‌ کنندگان استانی با تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز فولاد خوزستان به رشد و بالندگی دست پیدا کنند.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
شناسه مطلب : 36292
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی