گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ درآمد صادراتی شرکت‌های فولادی افزایش خواهد یافت
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۴۱.۲ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد ۳.۷ دلاری یا ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۶۶۰.۲ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن افزایش ۱.۷ دلاری یا ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافت و اسلب در قیمت ۶۵۸.۵ تا ۶۶۲ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۴۲ تا ۶۴۲.۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۱۴ مهر، افزایش ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

متال بولتن گزارش داده که در هفته گذشته فولادسازان ایرانی، مقدار قابل توجهی شمش و اسلب از طریق برگزاری مزایده به مشتریان خارجی فروخته‌اند. فولاد خوزستان (#فخوز) ۳ محموله ۴۰ هزارتنی شمش با ۶۴۰ دلار به ازای هر تن به مشتریانی در چین و جنوب شرق آسیا فروخته است. چادرملو (#کچاد) نیز یک محموله ۳۰ هزار تنی با قیمت ۶۴۲.۵ دلار به ازای هر تن فروخته است.

انتظار می‌رود با افزایش بهای انرژی و همین‌طور محدودیت‌های تولید در چین، قیمت فولاد میانی صادراتی ایران در مزایده‌های ماه نوامبر افزایش بیشتری را تجربه کند و این امر درآمد بالاتر صادرکنندگان فولاد ایران را در پی خواهد داشت.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 23

2

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵
شناسه مطلب : 38629
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی