مهمتحقق پیش بینی چیلان از آغاز روند صعودی اسلب صادراتی ایران/ مقایسه روند قیمت فولاد صادراتی ایران و CIS
قیمت بیلت صادراتی CIS پس از 3 هفته صعود ملایم، در هفته منتهی به 10 شهریور مانند هفته قبل در همان سطح 460 دلار به ازای هر تن باقی ماند که 30 دلار از کف قبلی فاصله دارد.

به گزارش  چیلان ،قیمت بیلت صادراتی CIS پس از ۳ هفته صعود ملایم، در هفته منتهی به ۱۰ شهریور مانند هفته قبل در همان سطح ۴۶۰ دلار به ازای هر تن باقی ماند که ۳۰ دلار از کف قبلی فاصله دارد.

قیمت شمش صادراتی ایران نیز از ۴۶۹ دلار به ازای هر تن با افت ۱.۴ درصدی به ۴۶۳ دلار رسید که با وجود افت طی هفته گذشته همچنان با اندکی تفاوت بالاتر از بیلت CIS قرار دارد. قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته اخیر در پی ثبات قیمت بیلت CIS با افت همراه بود تا فاصله قیمت بیلت در این دو بازار به ۳ دلار بر تن معادل یک درصد کاهش یابد که کمترین میزان طی دو ماه اخیر است.

قیمت هر تن اسلب صادراتی CIS نیز در هفته گذشته در سطح ۴۸۳ دلار بر تن قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته حدود ۲.۷ درصد رشد داشت. اسلب صادراتی CIS چهار هفته است که مسیر صعودی خود را آغاز کرده است.

قیمت اسلب صادراتی ایران با ۰.۶ درصد رشد نسبت به هفته گذشته به ۴۴۳ دلار بر تن رسید. فاصله قیمتی اسلب CIS و فوب ایران با توجه به تفاوت آهنگ رشد قیمت در این بازارها، به ۴۰ دلار بر تن معادل ۸ درصد افزایش یافته است.  چیلان  در تحلیل قبلی خود این افزایش فاصله و آغاز روند صعودی اسلب صادراتی ایران را پیش بینی کرده بود.

اسلب 4

2

تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۴
شناسه مطلب : 53903
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی