گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش قیمت شمش صادراتی برای دومین هفته متوالی + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۸۳ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۵.۵ دلاری، معادل ۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۸۰۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۷۶۰ تا ۸۵۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۸۳ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۲۴ فروردین، حاکی از کاهش ۰.۸ درصدی است.

تقاضا برای بیلت در بازارهای جهانی از جمله آسیا رو به کاهش گذشته و علاوه بر این، به دلیل کاهش فعالیت‌های اقتصادی در ماه رمضان، تقاضا برای خرید شمش در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و سایر کشورهای اسلامی نظیر مصر نیز کاهش یافته است. این امر باعث شد تا قیمت شمش فولادی صادراتی ایران برای دو مین هفته متوالی کاهش یابد. قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته منتهی به ۱۷ فروردین بالاترین رکورد تاریخی خود را ثبت کرد و از آن زمان تاکنون قیمت این محصول، ۳۷ دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

گرچه مصوبه عوارض صادراتی یک مصوبه غیرکارشناسی و مخرب است اما با این حال، کاهش قیمت بیلت باعث خواهد شد تا وزارت صمت به‌صورت اتوماتیک نسبت به کاهش عوارض صادراتی اقدام کند و بنا به آخرین قیمت بیلت، عوارض این محصول باید از ۱۷ درصد به ۱۱ درصد کاهش یابد. البته فولادسازان ایرانی، لغو این مصوبه را خواستار شده‌اند.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 45

2

تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸
شناسه مطلب : 41898
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی