گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ بسته ۴۴ میلیارد دلاری چینی‌ها هم بازار را تکان نداد+ نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. به نقل از متال بولتن، در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۵۸.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۱.۵ دلاری معادل ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۴۳۷.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۲.۵ دلاری معادل ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۰.۶ درصد افزایش یافت و اسلب در قیمت ۴۳۰ تا ۴۴۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۴۵۵ تا ۴۶۲ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌‌ها نسبت به قیمت‌های ۲۶ مرداد، افزایش ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد به پایین‌ترین میزان از آذرماه سال ۱۳۹۹ رسیده است و چشم‌انداز روشنی نیز برای احیای قیمت‌ها در کوتاه مدت وجود ندارد. هفته گذشته دولت چین اعلام کرد که ۳۰۰ میلیارد یوان، معادل ۴۴ میلیارد دلار، در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند اما حتی اعلام این بسته محرک اقتصادی نیز نتوانست رشد قابل توجه قیمت سنگ آهن و محصولات فولادی را رقم بزند.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت اسلب صادراتی CIS با افزایش ۳.۶ درصدی به ۴۳۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۵۲۱ دلار به ۵۰۵ دلار به ازای هر تن رسید.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 63

2

تاریخ انتشار : ۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۹
شناسه مطلب : 43966
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی