گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش امیدواری نسبت به افزایش قیمت‌ها + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. به نقل از متال بولتن، در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۶۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۱.۵ دلاری معادل ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۴۳۷.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری را نشان نمی‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۴۳۰ تا ۴۴۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۴۵۵ تا ۴۶۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌‌ها نسبت به قیمت‌های ۲ شهریور، افزایش ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

هیچ نشانه‌ای از بهبود قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد دیده نمی‌شود و فعلاً این نظریه در بین کارشناسان در حال تقویت است که قیمت‌ مواد اولیه، فولاد میانی و محصولات فولادی ممکن است در میان مدت همچنان تحت فشار قرار بگیرد. علت اصلی نزولی شدن بازار جهانی فولاد، کاهش تقاضا در مناطق مختلف جهان، خصوصاً در چین است. چین به تنهایی ۵۲ درصد تقاضای جهانی برای  فولاد را به خود اختصاص داده و کاهش فعالیت‌های اقتصادی در این کشور، بازار جهانی فولاد را وارد رکود عمیقی کرده است.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت شمش صادراتی CIS از ۵۰۵ دلار به ۵۲۶ دلار به ازای هر تن رسید و رشد ۴.۱ درصدی را تجربه کرد. قیمت میلگرد صادراتی CIS نیز در هفته گذشته با کاهش ۶.۱ درصدی به ۵۸۵ تا ۵۹۰ دلار به ازای هر تن رسید.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 64

2

تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۲
شناسه مطلب : 44073
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی