افزایش چهار برابری صادرات فولاد در دولت یازدهم
در دولت یازدهم شاهد رشد 4 برابری صادرات فولاد کشور بودیم به گونه ای که صادرات فولاد از 1.1 میلیون تن در سال 92 به 4.8 میلیون تن در دولت یازدهم افزایش یافت.

به گزارش  چیلان ، ظرفیت صادرات فولاد کشور از ۱.۱ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۴.۸ میلیون تن در دولت یازدهم افزایش یافته است.

هدف‌گذاری صورت گرفته برای برنامه ششم توسعه، افزایش صادرات فولاد به میزان ۱۵ میلیون تن در سال است که با توجه به روند فعلی افزایش صادرات، این چشم‌انداز قابل تحقق است.

در این میان، روند مثبت اقتصاد ایران، بازدهی بورس تهران، رکورد صادرات پتروشیمی‌، وضعیت مسکن در دولت یازدهم و تورم تک‌رقمی از مهمترین دستاوردها در این دوره به شمار می رود.

گفتنی است، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ها برای افزایش صادرات فولاد کشور تا پایان امسال به هشت میلیون تن خبر داده بود و افزود: هدف‌گذاری صورت گرفته برای برنامه ششم توسعه افزایش صادرات فولاد به ۱۵ میلیون تن در سال است که با توجه به روند فعلی افزایش صادرات این چشم‌انداز قابل تحقق است.

وزیر صنعت با اشاره به آغاز تحول در رونق تولید در کشور گفت: از سال گذشته تا فروردین ماه‌ امسال ۱۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۲۵ هزار واحد کوچک و متوسط صنعتی و نیز کشاورزی داده شده است.

2

تاریخ انتشار : ۱ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۴
شناسه مطلب : 12494
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی