راه اندازی ۴ کارخانه آهن اسفنجی در ماه های آینده/ فاز نخست کارخانه فولادکاران افق ابهر افتتاح شد
در ماه های آتی شاهد افتتاح 4 کارخانه آهن اسفنجی خواهیم بود که با راه اندازی این واحدهای جدید در تکمیل زنجیره ارزش فولاد، خودکفایی کشور، افزایش تولید مولد، توسعه دانش و فناوری و کارآفرینی مولد اتفاق خواهد افتاد.

محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر که در ماه های آتی شاهد افتتاح ۴ کارخانه آهن اسفنجی در کشور خواهیم بود گفت: تکمیل زنجیره تولید صنعت فولاد و رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد اولویت مهم دولت دوازدهم است.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر تکمیل زنجیره صنعت فولاد و پرهیز از خام فروشی است و دولت نیز در این راستا برنامه های فراوانی در سراسر کشور اجرا کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: راه اندازی کارخانه های جدید برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده فولاد موجب خودکفایی کشور، افزایش تولید ملی، توسعه دانش و فناوری و کارآفرینی مولد می شود.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته با تلاش های دولت یازدهم توانستیم از وارد کننده فولاد و مواد اولیه به صادرکننده تبدیل شویم و این تلاش ها در دولت دوازدهم تا رسیدن به افق تولید ۵۵ میلیون تنی ادامه می یابد.

وی با اشاره دوباره بر افتتاح واحدهای آهن اسفنجی در ماه های آتی گفت: برخی گمان می کنند سودشان در خام فروشی است در حالی که اگر در زمینه ایجاد کارخانه های جدید برای تکمیل زنجیره اقدام شود سود بیشتری نصیب تولید کنندگان ایرانی می شود.

نعمت زاده با تاکید این نکته که باید امور اجرایی تولید به دست بخش خصوصی داده شود اظهار داشت: دولت نیز در تلاش است تا با رفع موانع موجود در این مسیر همراه و یاور بخش خصوصی باشد.

وی که در بازدید از برنامه های اجرای طرح های توسعه تولید میلگردهای آلیاژی و برنامه های اجرایی برای تکمیل زنجیره تولید مفتول های فولادی در کارخانه فولادکاران افق ابهر گفت: این کارخانه در ۵ ماه گذشته با اجرای فاز یک طرح توسعه خود توانسته است بیش از ۶۰ هزار تن مواد اولیه مورد نیاز تولیدات خود که پیش از این وارد می شد را در داخل کشور تامین کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید افزود: برای اجرای طرح توسعه کارخانه فولادکاران افق، ۱۴۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و ۱۱۹  نفر اشتغالزایی جدید در این کارخانه دستاورد این طرح توسعه است.

وی تصریح کرد: کارخانه فولاد کاران ابهر با اجرای این طرح توسعه به تولید ۲۹۹ هزار تن میلگرد و مفتول فولادی، آلیاژی و الکترود جوشکاری در سال می رسد. همچنین در حال حاضر ۱۳۰ ایرانی و ۳۰ نیروی کارشناس چینی برای انتقال تکنولوژی ماشین آلات در این کارخانه فعالیت می کنند.

نعمت زاده ادامه داد: کارخانه در حال حاضر مجموعا ۶۵۰ نفر پرسنل در بخش های مختلف دارد و ۷۰ درصد بازار الکترود ایران را در اختیار گرفته است .

وی در خاتمه گفت: با تکمیل زنجیره های تولید و تامین داخلی  مواد اولیه مورد نیاز پیش بینی می شود طرح توسعه این کارخانه بیش از ۱۲۰ میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی نیز در پی داشته باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۱
شناسه مطلب : 12712
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی