گزارش چیلان از آمار 4 ماهه تولید، صادرات و واردات فولاد کشور:تولید فولاد خام کشور از مرز ۷ میلیون تن گذشت
براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فولادسازان کشور توانستند در 4 ماهه نخست امسال بالغ بر 7 میلیون و 62 هزار تن فولاد خام تولید کنند که این عدد حاکی از رشد 17 درصدی تولید فولاد خام کشور است.

به گزارش  چیلان ، آمار انجمن نشان می دهد تولید بلوم و بیلت کشور در مدت مذکور ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تن و اسلب ۳ میلیون و ۲۹۲ هزار تن بود که به ترتیب رشد ۱۹ درصد و ۱۵ درصدی داشتند.

فولادسازان بخش خصوصی و خصوصی شده در ۴ ماهه نخست پارسال ۶ میلیون و ۳۹ هزار تن فولاد خام تولید کرده بودند.

انجمن همچنین اقدام به اطلاع رسانی آمار تولید آهن اسفنجی کشور نیز کرد و براساس آمارها در ۴ ماهه اول سال ۷ میلیون و ۲۴۵ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که ۲۷ درصد بالاتر از رقم ثبت شده در سال گذشته یعنی ۵ میلیون و ۶۸۹ هزار تن است. دلیل رشد تولید آهن اسفنجی افتتاح چند واحد احیا مستقیم از فولادهای استانی است.

گفتنی است، تولید کل محصولات فولادی در مدت مذکور ۶ میلیون و ۳۳۹ هزار تن بود که ۱۰ درصد بالاتر از ۴ ماهه ابتدایی پارسال است که عمده این تولیدات در بخش ورق گرم به میزان ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار تن بود. تولید میلگرد نیز ۲ میلیون و ۷۴ هزار تن بود که البته در بخش میلگرد رشد یک درصدی تولید اتفاق افتاد اما در ورق گرم تغییری را به ثبت نرساندیم.

تولید کل محصولات فولادی در ۴ ماهه اول سال گذشته ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن گزارش شده بود.

1 137

رشد ۶۷ درصدی صادرات فولاد خام فولادسازان کشور

براساس آمار انجمن فولاد در بخش صادرات فولاد خام رشد ۶۷ درصدی اتفاق افتاده درحالی که در محصول افت صادرات به چشم خورد.

به عبارت دیگر در بخش صادرات فولاد خام شاهد صادراتی ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تن بودیم که رشد ۶۷ درصدی نسبت به ۴ ماهه اول سال ۹۵ داشت درحالی که در بخش محصولات فولادی، فولادسازان تنها موفق به صادرات ۴۱۴ هزار تن شدند که افت ۵۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

گفتنی است، صادرات اسلب در این مدت یک میلیون و ۱۹۹ هزار تن و بیلت و بلوم ۹۳۹ هزار تن بود که به ترتیب رشد ۲۲۸ درصدی در صادرات اسلب و رشد ۲ درصدی در بیلت و بلوم رخ داده است.

آمارهای انجمن فولاد نشان می دهد در بخش آهن اسفنجی نیز رشد ۵۲۰ درصدی صادرات داشتیم و از ۴۹ هزار تن در ۴ ماهه پارسال به ۳۰۴ هزار تن در ۴ ماهه ابتدایی امسال رسیدیم.

افت ۸۹ درصدی واردات فولاد خام کشور

در بخش واردات اما افت در هر دو حوزه فولاد خام و محصولات فولادی اتفاق افتاده است. افت واردات فولاد خام ۸۹ درصد و کل محصولات فولادی ۲۴ درصد بود. درمجموع در ۴ ماهه اول سال بالغ بر ۷۶۱ هزار تن محصولات فولادی که عمدتا از نوع ورق گرم زیر ۳ میلیمتر بود وارد کشور شد که البته در این بخش هم افت ۳۲ درصدی واردات دیده شد. همچنین ۶ هزار تن فولاد خام به کشور وارد شده بود.

4 18کشور با رشد مصرف فولاد مواجه است

گفتنی است براساس آمار انجمن فولاد مصرف ظاهری فولاد خام و محصولات فولادی نیز رشد داشته و به ترتیب هر یک ۳ درصد و ۱۴ درصد افزایش را شاهد بودند.

مصرف ظاهری فولاد خام در این مدت ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تن و کلیه محصولات فولادی ۶ میلیون و ۶۸۶ هزار تن بود.

با این حال در بخش آهن اسفنجی افت ۵ درصدی مصرف دیده شد و مصرف از ۷ میلیون و ۳۰۹ هزار تن در ۴ ماهه نخست پارسال به ۶ میلیون و ۹۴۱ هزار تن در ۴ ماهه ابتدایی امسال رسید.

2 112

3 30

2

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
شناسه مطلب : 14115
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی