تاثیر تمدید تعرفه های آنتی دامپینگ بر بازار میلگرد مصر
تصمیم درخصوص تمدید تعرفه های آنتی دامپینگ بر روی واردات میلگرد از ترکیه، اوکراین و چین موجب نگرانی در بازار مصر شد.

به گزارش  چیلان ، اگرچه شرکت های فولادی از این تصمیم استقبال کرده اند اما مصرف کنندگان از افزایش قیمت فولاد ابراز نگرانی کرده اند. وزارت صنایع و تجارت مصر تصمیم گرفته تعرفه های آنتی دامپینگ بر روی میلگرد را که در نوامبر ۲۰۱۷ تصویب کرده بود تا ۵ سال آینده تمدید نماید.

مصر در نوامبر ۲۰۱۵ حدود ۲۹ درصد تعرفه بر روی واردات میلگرد چین، ۷ تا ۲۲ درصد بر روی واردات میلگرد ترکیه و ۱۷ تا ۲۷ درصد تعرفه بر روی میلگرد اوکراین در نظر گرفت.

مقامات مصری این اقدام را در راستای حفاظت از تولید داخلی تصویب کرده اند و از این موضوع پاسخ لازم را گرفته چراکه واردات میلگرد مصر در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت.

گفته می شود واردات میلگرد مصر در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۱۴۹ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶ که ۹۸۶ هزار تن بود کاهش ثابت توجهی داشت.

این محدودیت در واردات، خریداران را به سمت کارخانه های فولادی داخلی سوق داده است. در عین حال مصرف کنندگان داخلی میلگرد نگران افزایش احتمالی قیمت در بازار داخلی هستند زیرا سطح رقابت به جهت محدودیت عرضه کاهش یافته است.

البته فولادسازان مصری می گویند، مصرف کنندگان نگران افزایش قیمت های داخلی نباشند. گفته می شود تعرفه های وضع شده به معنای ممنوعیت واردات نیست و فرصتی برای عرضه کنندگان سایر کشورها فراهم می کند برای مثال عربستان از زمان اعمال محدودیت ها در واردات میلگرد از چین، ترکیه و اوکراین، حضور خود در بازار عربستان را پررنگ تر کرده است.

بررسی های بازار مصر نشان می دهد، علی رغم پیش بینی های منفی خریداران در رابطه با نوسانات قیمت میلگرد در مصر، کارخانه های داخلی این کشور از اکتبر ۲۰۱۷ تقریبا قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کرده و حفظ کرده اند. این سیاست دولت مصر بازار داخلی میلگرد مصر را احیا و تقویت می نماید.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹
شناسه مطلب : 16677
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی