دکتر جهانگیری در آیین افتتاح طرح توسعه فولاد سبا مطرح کرد؛فولاد خط مقدم تولید و صادرات
پروژه توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا با حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید و جهانگیری در آیین افتتاح این طرح گفت: مدیران فولاد باید در خط مقدم تولید و صادرات فولاد باشید. شما باید نسبت به قبل هم تولید فولاد و هم صادرات را افزایش دهید. صنعت فولاد باید هدفگذاری صادرات را در مقابل هدفگذاری تحریم‌های آمریکا انجام دهد و در این کار نباید ذره‌ای تردید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی  چیلان ، دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح طرح توسعه فولاد سبا ضمن اشاره به اینکه فولاد خط مقدم تولید و صادرات گفت: تلاش کنید تا نسبت به سال قبل تولید و صادرات را افزایش دهید. این انتظار دولت و ملت از صنعتگران فولاد است و این امر شدنی است.

وی افزود: صفر شدن صادرات نفت ایران حرفی واهی است و تلاش ما پیدا کردن مشتریان جدید و تداوم روند صادرات است.

معاون اول ئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه اعلام شده جلوی صادرات کالاهای صادراتی ایران که عمده آن پتروشیمی، مس و فولاد است، گرفته می شود اظهار داست: طرف آمریکایی به دنبال جلوگیری از واردات اقلام اساسی به کشور نیز است.

وی تاکید کرد: اگر نظام بانکی دنیا در فشار قرار گیرد پول صادرات امکان بازگشت نخواهد داشت. بنابراین موضوع صحبت با طرف های چینی و کشورهای دیگر همین است تا کانال هایی ایجاد شود و مشکل برطرف گردد. اما باید بدانیم ین موضوعات نیازمند ارائه جدی ملت و دولت است.

وی تاکید کرد: آمریکا نظام اقتصادی ایران را هدف قرار داده و جنگ یک طرفه علیه اقتصاد ایران را آغاز کرده است. مهم‌ترین هدف آمریکایی‌ها همانطور که خودشان گفته‌اند یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار علیه ایران است تا مردم ناراضی شوند. این راهبرد آمریکا، اسرائیل و عربستان است. در چنین شرایطی توجه به ظرفیت ها و تولیدات داخلی و دستورالعمل خودکفایی در کشور ضروری است و باید یکبار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: استان اصفهان در تمام تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشور پیشتاز بوده است.

وی اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان کشور راهبردی که اتخاذ کردیم مقاومت است. به نحوی که حتی‌الامکان آسیب از زندگی مردم دور شود اما می‌دانیم این کار به سادگی ممکن نیست چون کشورهای دیگر هم تا حدود زیادی با آمریکا همراهی کردند.

جهانگیری در خاتمه فرصت پیش روی ملت و دولت ایران تمرکز بر تولیدات داخلی و به خودکفایی رسیدن در این امر دانست.

جهانگیری افزود: هدفگذاری بعدی آمریکایی‌ها این است که ما به پول صادراتمان دست پیدا نکنیم. جابجایی پول از طریق نظام بانکی انجام می‌شود ما با اروپایی‌ها و روسیه و چین در حال مذاکره هستیم تا راه‌هایی برای مبادلات بانکی پیدا کنیم. هدف بعدی آمریکایی‌ها این است که کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای به کشور وارد نشود در مجموع مقابله با این تحریم‌ها به یک عزم و اراده جدی نیاز دارد و باید واقعیت‌ها را به مردم گفت چون این‌بار هدف آمریکا، ایران و سرنگونی جمهوری اسلامی است اما ما باید بدانیم تحریم‌ها هم تهدید است و هم فرصت. در حال حاضر می‌توانیم بسیاری از کالاها را در داخل کشور تولید کنیم برای همین واردات ۱۴۰۰ قلم کالا را ممنوع کردیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در حالی که همه به دنبال مقاومت هستند عده‌ای به دنبال این هستند که حتی در این شرایط هم جیب مردم را بزنند اما ما اجازه نمی‌دهیم.

به گزارش  چیلان ، پروژه توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا و چند طرح تولیدی و عمرانی در اصفهان امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بهره برداری قرار گرفت. طرح توسعه فولاد سبا در زمینه تولید کلاف نورد گرم، ورق‌های فولادی و ورق آجدار فعالیت دارد و با بهره‌برداری از این فاز توسعه ای ظرفیت تولیدش از ۷۵۰ هزار تن به ۱.۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت. میزان سرمایه گذاری برای بهره برداری از طرح توسعه ای این کارخانه، ۱۴۶ میلیون یورو به صورت ارزی و ۲ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال به صورت ریالی و در مجموع ۲۲۰ میلیون یورو است که برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی به همراه خواهد داشت. پروژه‌های زیرساختی در زمینه احیا مستقیم، تصفیه و توزیع آب، توسعه پست برق و توسعه ایستگاه گاز برای راه‌اندازی این فاز به اجرا درآمد و راه آهن با هزینه ۷۱۱ میلیارد ریال ساخته شد. شرکت دانیلی ایتالیا سرمایه گذار خارجی طرح و کنسرسیومی شامل شرکت‌های صفا فولاد، تامکار، میکا سازه و ساز اندیش پیمانکاری آن را برعهده داشت.

گفتنی است، علاوه بر طرح توسعه فولاد سبا با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیون یورو و اشتغال‌زایی مستقیم ۱۵۰ نفر که موجب افزایش ظرفیت تولید کلاف نورد گرم، ورق های فولادی و ورق آجدار از ۷۵۰ هزار تن به ۱.۶ میلیون تن شد، با حضور اسحاق جهانگیری در این شرکت، تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی، کارخانه آهک کلسینه شرکت فولاد سنگ مبارکه، نیروگاه ۲۵ مگاواتی (CHP) فولاد سبا و ایستگاه تقلیل فشار گاز فولادمبارکه نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱
شناسه مطلب : 19428
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی