رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد روهینا جنوب به چیلان گفت:خرید نقدی، چالش اصلی طرح های توسعه فولاد در زمان تحریم
امیدواریم دولت تدبیری بیاندیشد و حمایتی نماید تا بتوانیم پروژه فولادسازی روهینا با 90 درصد پیشرفت فیزیکی را به اتمام برسانیم.

محمد جابریان رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد روهینا جنوب در گفت و گو با  چیلان  درباره طرح توسعه این شرکت گفت: طرح توسعه فولاد روهینا قرار بود با اعتبار اسنادی و ال سی تامین مالی شود و در این رابطه ال سی مربوطه هم بازگشایی شد ولی بعد از خروج آمریکا از برجام، طرف خارجی اعلام کرد که درصورت پرداخت نقدی با ایران معامله خواهد کرد.

وی افزود: از این رو بانک صنعت و معدن ایران- اروپا به صورت نقدی ارز را پرداخت کرد تا قادر به خرید قطعات و تجهیزات خود باشیم.

جابریان خاطرنشان کرد: البته این میزان نقدینگی برای تجهیزات اکسیژن پلنت و برخی لوازم یدکی کافی نبوده و طرف خارجی پول نقد می خواهد و این مسئله به یکی از چالش های طرح توسعه تبدیل شده است.

رئیس هیئت مدیره مجتمع روهینا جنوب ادامه داد: در این شرایط امیدواریم دولت تدبیری اندیشیده و حمایتی نماید تا بتوانیم پروژه فولادسازی روهینا با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به اتمام برسانیم. پروژه برای تامین برخی تجهیزات که در داخل امکان ساخت ندارند، نیازمند ارز است و متاسفانه طرف های خارجی هم فروش نقدی را مدنظر قرار می دهند.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
شناسه مطلب : 23558
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی