گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/​ بیلت و اسلب صادراتی ایران در سقف قیمتی سال ۹۹
چیلان طبق روال پنج‌شنبه هر هفته، قیمت فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، طبق فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. در هفته جاری قیمت بیلت صادراتی ایران، با افزایش ۳.۵ درصدی نسبت به هفته گذشته، به ۳۵۷ دلار به ازای هر تن رسید که بالاترین قیمت از ابتدای سال ۹۹ تاکنون است. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز با افزایش ۴ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۳۵۱ دلار به ازای هر تن رسید که بالاترین قیمت در سال ۹۹ است.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، به محدوده ۳۵۰ تا ۳۵۲ دلار به ازای هر تن رسیده است. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران به محدوده ۳۵۰ تا ۳۶۴ دلار به ازای هر تن رسیده که میانگین این قیمت‌ها، ۳۵۷ دلار به ازای هر تن، افزایش ۳.۵ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۳۱ اردیبهشت نشان می‌دهد.

هفته پیش  چیلان  گزارش داده بود که روند احیای قیمت فولاد صادراتی ایران آغاز شده و تأثیرات مخرب بحران کرونا بر بازار فولاد، رو به کاهش گذاشته است. تقاضا برای فولاد صادراتی ایران در شرق و جنوب شرقی آسیا بیشتر شده و انتظار می‌رود با پایان ماه رمضان و افزایش فعالیت‌های تجاری در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، تقاضای بیشتری نیز برای فولاد صادراتی ایران در راه باشد.

قیمت فولاد صادراتی ایران هم‌اکنون به بالاترین میزان در سال ۹۹ رسیده است. با این حال، این قیمت‌ها هنوز پایین‌تر از اوایل سال جاری میلادی است که در آن زمان شمش فولادی صادراتی ایران در محدوده قیمتی ۴۰۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

بسته‌های محرک اقتصادی و افزایش بودجه پروژه‌های زیرساختی در کشورهایی نظیر چین، تقاضا برای فولاد را بهبود داده و کشورها، یکی پس از دیگری در حال کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده به خاطر شیوع کرونا هستند و در واقع، اقتصاد دنیا در مرحله بازگشاییِ پس از موج نخست شیوع جهانی کرونا قرار دارد. با وجود این نشانه‌های مثبت، هنوز ثبات در بازار فولاد دیده نمی‌شود و ممکن است قیمت‌های فعلی پایدار نباشد. در صورتی که مجدداً فعالیت‌های اقتصادی محدود شود، قیمت کالاها، از جمله فولاد نیز کاهش خواهد یافت.

به عنوان یک نشانه مثبت دیگر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه نیز رو به افزایش گذاشته است. تداوم روند افزایشی قیمت فولاد در منطقه CIS می‌تواند از افزایش قیمت فولاد صادراتی ایران حمایت کند.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 7

2

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷
شناسه مطلب : 31523
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی