گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ بهترین هفته اسلب صادراتی ایران/ فروش خوب فولاد، هرمز و فخوز
چیلان طبق روال پنج‌شنبه هر هفته، قیمت فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، طبق فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. در هفته جاری، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، با رشد حدوداً ۰.۸ درصدی به ۴۰۰.۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز با رشد قابل توجه ۴.۴ درصدی به ۴۲۰ دلار به ازای هر تن رسید. فولاد صادراتی ایران در این هفته رکوردهای قیمتی جدیدی را در سال ۹۹ ثبت کرد و اسلب صادراتی بهترین هفته معاملاتی خود را از ابتدای سال تاکنون تجربه کرد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، نسبت به هفته گذشته حدوداً ۴.۴ درصد افزایش یافته و در محدوده ۴۱۵ تا ۴۲۵ دلار به ازای هر تن معامله شده است. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور به محدوده ۳۹۷ تا ۴۰۴ دلار به ازای هر تن رسید که میانگین این قیمت‌ها، ۴۰۰.۵ دلار به ازای هر تن، رشد حدوداً ۰.۸ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۵ شهریور نشان می‌دهد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان (نماد بورسی #فولاد) این هفته یک محموله اسلب با قیمت فوبِ ۴۲۵ دلار و شرکت فولاد هرمزگان (نماد #هرمز) نیز یک محموله اسلب با قیمت ۴۲۲ به ازای هر تن فروخته است. متال بولتن گزارش داده است که فولاد خوزستان (نماد بورسی #فخوز) در آخرین مزایده خود که این هفته برگزار شده، به دنبال قیمت فوبِ ۴۳۰ دلاری برای اسلب صادراتی است.

قیمت بیلت و اسلب در شرق آسیا افزایش یافته و این امر افزایش قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران را در پی داشته است.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 22

2

تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۲
شناسه مطلب : 32697
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی