وضعیت معامله نمادهای زنجیره فولاد در بازار بورس/ ​نمایش ترس مارگزیده‌ها
امروز ۲۵ آبان تعداد نمادهای منفی بار دیگر هم در بورس و هم فرابورس، بیش از نمادهای مثبت بود. سهامداران پس از سقوط بی‌سابقه بورس، مارگزیده‌هایی هستند که هر نشانه اصلاح قیمت می‌ترسند و در بازار با هر نشانه منفی کوچک، فشار فروش ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که می‌‌گوییم بازار بورس نیاز به تنفس مصنوعی دارد.

به گزارش  چیلان ، امروز ۲۵ آبان تعداد نمادهای منفی بار دیگر هم در بورس و هم فرابورس، بیش از نمادهای مثبت بود. سهامداران پس از سقوط بی‌سابقه بورس، مارگزیده‌هایی هستند که هر نشانه اصلاح قیمت می‌ترسند و در بازار با هر نشانه منفی کوچک، فشار فروش ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که می‌‌گوییم بازار بورس نیاز به تنفس مصنوعی دارد.

تاب‌آوری نمادهای فولادی در مقابل فشار فروش امروز به نسبت بقیه بازار خوب بود و در نهایت تنها دو نماد #فجر و #فخاس با صف فروش به معاملات خود پایان دادند.

امروز در اواخر بازار این خبر مطرح شد که معامله سهام عدالت موقتا متوقف شده است؛ این خبر اگر صحت داشته باشد و دوره توقف هم طولانی باشد خبر خوبی است. فشار فروش سهام عدالت، حتی یک بازار گاوی را هم می‌تواند خرسی کند تا چه برسد به بازارِ فعلی، یک بازار ترسانِ عجول است.

اعتماد باید به کلیت بورس بازگردد تا گروه فولادی بتواند حرکت قدرتمندی را شروع کند. یک روش بازگشت اعتماد، بازگردانی واقعی و قابلیت نقدشوندگی سهام است. با کمال تعجب، در هفته‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که بازارگردانی بازار ارز موثرتر از بازگردانی بازار بورس بوده است!

در نمودارها و جداول زیر وضعیت معاملات نمادهای زنجیره فولاد و همچنین شاخص‌های کلی بازار سهام را ببینید.

1 299 2 298 3 133

2

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۰
شناسه مطلب : 33548
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی