استاندار خراسان جنوبی خواستار شد: تسریع در فرآیند راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات
استاندار خراسان جنوبی گفت: تسریع در راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات، اصلی‌ترین مطالبه استان است که با توجه به وعده‌های قبلی ایمیدرو باید هرچه زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش  چیلان ، حمید ملانوری، در نشست با وجیه الله جعفری؛ رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در تهران افزود: انتظار ما این است که ایمیدرو برای شتاب‌بخشی به تعهدات خود در استان تلاش بیشتری داشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به نتایج مطلوب اقدامات ایمیدرو در انجام ژئوفیزیک هوایی، چنانچه اطلاعات مربوط به این طرح در اختیار استان قرار گیرد، برنامه‌ریزی برای واگذاری محدوده‌های اکتشافی به بخش خصوصی و متقاضیان این حوزه شتاب می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی به اشاره به وعده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مبنی بر اجرای خط انتقال برق به معادن شاهکوه نهبندان گفت: با توجه به اینکه اجرای این خط انتقال، بخش عمده‌ای از نیاز معادن شاهکوه را برطرف می‌کند و اصلی‌ترین مانع را از پیش‌روی فعالان این حوزه بر می‌دارد، لازم است این خط هرچه سریعتر اجرا شود.

وی راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات طبس و آسفالت جاده معادن زغال‌سنگ پروده به طول ۱۴ کیلومتر را از دیگر تعهدات ایمیدرو عنوان کرد که به مطالبه معدنکاران شهرستان تبدیل شده است و باید تحقق یابد.

ملانوری با تاکید بر سرمایه‌گذاری‌های دولت در پروژه‌های مختلف مرتبط با ایمیدرو گفت: انتظار ما این است که این پروژه‌ها به ویژه کارخانه فولاد قاینات در فهرست برنامه‌های افتتاح پنجشنبه‌های دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها نقش بسزایی در اشتغالزایی در منطقه دارد.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۶
شناسه مطلب : 35686
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی