گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش ۱۵ دلاری قیمت شمش و اسلب صادراتی + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۴۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱۵ دلاری یا ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۵۷۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱۵ دلاری یا ۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۲.۶ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۵۷۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۴۰ تا ۵۵۰ دلار به ازای هر تن بود که این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۱۷ آذر، کاهش ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت فولاد صادراتی ایران تحت تأثیر روند نزولی قیمت‌ها در بازارهای جهانی فولاد، در ماه‌های اخیر کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. برخی از صادرکنندگان ایرانی به امید دستیابی به قیمت‌های بالاتر، فروش صادراتی خود را متوقف کرده‌اند. تقاضا برای محصولات فولادی تخت و طویل خصوصاً در بازارهای آسیایی کاهش قابل توجهی داشته است و این امر کاهش قیمت فولاد میانی را درپی داشته است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 30

2

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵
شناسه مطلب : 39892
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی